Saturday, January 22, 2011

22.01.2011 Koolitunnis/trennis ja väike jalutuskäik Randveres

Täna enne koolitundi põikasime Randverest läbi. Eesmärk koos Bertaga minu vanematele tere öelda.

Tere põõsas!
Sama põõsas hilissuvel
Tere trepp!
...ja hetkepärast pea ees lumehange!

Täna koolis tegime alustuseks paar soojendusharjutust ja siis näitasime Nataljale ette kuidas käib kõrvale tulek, kuidas liiguvad koerad kõrval, kaheksad ja tagurdamine. Berta sai kiita. Kürvale tulek, käimine olid väga ilusad. Natalja näitas edasi kuidas kõrvalolekus koera harjutada ja kuidas hoida ta tähelepanu pikemalt endal. Natalja lisas, et neid on vaja harjutada ja need on raskemad kui näitasime Bertaga, et meil on see käkitegu. Ma ei tea kuidas aga mingil põhjusel ta tegi neid harjutusi VÄGA ilusasti. 
Olen tähelepannud, et Berta on trennis väga kontaktialdis, püsib kaua käskluses ja vaatab pind eripingselt, oodates järgmist käsklust. Ise arvan, et see on sellest, et ma olen algusest peale jube kohmerdis olnud, hiiglama kaua läheb aega kui ma maiust taskust võtan, vahepeal pean nina nuuskama, noh ja mida sellel koeral siis teha kui olla kannatlik ja oodata rahulikult, mida ma järgmisena palun teha :)

Huvitava triki oleme õppinud; kui soojenduses palume koertel teha kolm ringi oma telje ja siis premeerime maiusega siis Berta hüppab õhus need ringid. Täna tulid need kohe eriefektselt välja!

Kaheksate tegemine takistusel, poom, slaalom, lahtine tunnel ja kott-tunnel, kõik need harjutused tulid vaevata välja. Anna käsklus ja koer tormab rajale. Ainukene märkus, mida me täna Natalja käest saime oli see, et perenaine ei jõua joosta nii kiiesti kui koer! No kes põrguline jõuaks joosta ühest tunneli otsast teise nii kiiresti kui Berta.  Ma tõesti üritasin ja me olimegi ühel ajal soovitud kohas, ainukene vahe, et minul oli kee vestil aga Bertal nägu justkui ta oleks aeglaselt-aeglaselt jalutanud. No egas midagi tuleb hakata ennast vormi viima, et suudaksin koeraga ühte rütmi joosta :)

Saime koju harjutamiseks paar harjutust kaasa, seea tuleb jälle trennirohke nädal - vaja ju järgmine kord näidata, milline lapsgeenius Berta on :)

Väga vahva oli, tundub, et me mõlemad naudime koolitunde ikka VÄGA!


ps. Nataljaga vesteldes sain teada, et ühel päeval kui üks suur koer Bertat ründas, käitusin ma õigesti. Haarasin koera sülle ja läksin rahulikult olukorrast minema. Ei nunnutanud ega pööranud Bertale liigset tähelepanu, vaid ohu möödudes panin ta maha ja jätkasime jalutuskäiku. Ainukene, mida ehk tulevikus teha on ründavat koera ise eemale hirmutada.

ps.ps. veel sain koolis targemaks kuidas koera haukumist koera/inimese peale lõpetada. Olen selles olukorras Berta rihma pingule tõmmanud, EI käskluse andnud ja koera rihmast järsult enda poole tõmmanud. Tuleb välja, et tegelikult tuleb rihma hoopis järle anda, ainult kergelt rihmale survet avaldada ja öelda EI. Kui ta mulle tähelepanu pöörab siis kiita. Kusjuures Berta hakkas kõrval platsil oleva koera peale haukuma ja Natalja käitus nii nagu kirjeldasin ja Berta jäi automaatselt vait ja unustas teise koera.

Kui palju tarkust veel vaja omandada, et Berta minu soove mõistaks:)

No comments:

Post a Comment