Thursday, October 16, 2014

TAKO 11.10.14 võistlus - kiirus! kiirus!? kiirus?



Koht: TAKO
Aeg: 11.oktoober 2014
Kohtunik: Seppo Savikko

Jälle üks võistlus, kus kordan endale mantrana, et esimeseks õppekoeraks on mu koer ideaalne. Tema tundlik  suhtumine minu tujudesse, liigutustesse ja meeleolusse kajastub koera sooritustes, koera motiveerimine paneb iga mu närviraku aeg-ajalt nii proovile, et…..
Kuid sisimas tahaks ikka sellist agilityhullu, kes läheb kiiresti käima ning olenemata kõikidest asjaoludest lippaks platsil nagu noor hirv.

Nojah, mis siis nüüd saan võistluse halva tulemuse vabanduseks tuua?
Ma ju tean tema füüsilisi võimeid ja olen näinud kuidas platsil kiunudes võetakse takistusi ja milline kiirus! Nojah on mis on aga sellel võistlusel oli platsil uimasus kuubis ja üks kena jalutuskäik sai meil takistuste vahel korraldatud.

Hiljem mõtlesin, et kuidas ma võitlustel käitun ja kuidas trennis/kodus koeraga jooksen siis teen ma väga suuri vigu. Avastasin, et tegelikult võistlusrajal ei motiveeri ma koera üldse (alustades väga nadist stardist, koer ei ole üldse minule orienteeritud, lasen tal varastada) ning uimaselt hõikan käsklusi. Põrguvärk kõik on minust kinni, kui ma ise oleks kogu selles agilitynduses pädevam ja osavam moodustaksime Bertaga väga tugeva tiimi ja ma tean, mis hullundus selles koeras tegelikult peidus on. Oskaks selle ainult võistlustel välja pigistada. Kohe kurb on vaadata kuidas oma juhtimisega koera pidurdan ja temas segadust tekitan!!!!

ag3: https://www.youtube.com/watch?v=RJ7mynOIVGU&feature=youtu.be

Ahjaaa esimese raja kontaktid olid väga ilusad aga kuna ma neid võistlusel ei nõua ega kontrolli nagu trennis siis muutusid need iga rajaga aina kehvemaks.
Kuidas edasi:
* kontaktide kontroll alati ja igas olukorras
* ei tohi lubada stardis koeral varastada ning suurem kontsentratsioon minule
* aitab sellest uimasest minust rajal, rohkem kiitust koerale ja korrektsem takistuste näitamine
 Oehh milline teooria :)

Suured tänud Kairile filmide eest!

No comments:

Post a Comment