Tuesday, March 13, 2018

Nèra Soomet vallutamas :)

Koht: TSAU / Lieto 

Aeg: 10.3.2018 
Kohtunikud: Anne Savioja ja Petteri Kerminen 

Terve päeva märksõna oli väga kehva enesetunne. Polegi nii viletsa tervisega varem võistelnud. Õnneks on see alati nii olnud, et olenemata tervislikust seisundist ei takista see mul võistelda. Võimalik, et ma ise ei ole nii kiire kui hea enesetundega aga nii peent vahet ei oska mina analüüsida. 

HY rada 1 / Anne Savioja 
Rada nähes kukkus süda saapasäärde! Algus oli ca 28m otse jooks, seejärel manööverdus ja keeruline tõkke seestpoolt võtmine, mis eeldas enda õiges kohas olemist, mis omakorda eeldas koera püsimist stardis. Absoluutselt kõik alustasid seda niimoodi, et olid juba neljanda tõkke juures, et sealt edasi manööverdama asuda ning kuna handlerid olid ise staatilises asendis ning koer täiskiirusel, toimus viienda tõkke juures alati mingi kummaline kokkupõrge. Ok, see oli lohutuseks, et abiks ei ole ka koera ilus püsivus. Võtsin vastu otsuse, et soojendan ennast ideaalsesse vormi, jooksen jalad lahti ning ainus, mis meid päästab on minu kiire jooks ning ime, et Nèra tõesti ka püsib stardis. 

Nèra püsis stardis ning tema vabastus oli nii ideaalselt ajastatud, et olin kõikjal ideaalses kohas. Kahju oli, et enne 6ndat tõket jäin näitamisega hiljaks ning selle vusserdamise tulemusena ca 2sec ajakaotus. 
Järgmine keeruline koht oli järsk vasakpööre sirgest tunnelist, kuna enne tunnelisse minekut andsin koerale teada, et toimub järk tagasipööre, oli see koht suht ilus. 
Avastasin, et eestlõikamine teeb Nèra aeglasemaks ning tema wrapid ei ole kõige ilusamad, päris suure kaaregaja ajakaotusega. 
Puhas rada, kiirus 4,87m/sec (Nèra mõistes aeglane) ning tulemuseks III koht (eneseuhkus sai löögi) 

AG rada 2 / Petteri Kerminen 
Opppaaa milline kiire slaalomisse sisenemine, ülihalb slaalomist väljatuleku sektor (4 takistust olid täpselt niimoodi, et keerulisemad nurki andis leida), kus ei olnud kohta, et koera kontrollida ning seejärel peale A-d järgnenud serpentiini oli jooks suurel kiirusel selline, et kerge oli koer valesse tunneli auku ajada. 
Rada jooksma asudes võtsin vastu otsuse, et usaldan koera, ei jää kontrollima ühtegi manöövrit ning annan jalgadele tuld! 
Plaan õnnestus, ilus jooks oli ning see oli välgukiirus, mis rajal toimus. 
Puhas rada, kiiruseks 5,79m/sec ja ülivõimas I koht (arvestades seda, et poomi all olevast tunnelist väljudes oli kaar suur ja ajakaotus ca 0,5sec) 

HY rada 3 / Anne Savioja 
Appikene milline keerutamine ja vusserdamine. Rada mul naljalt meelest ei lähe aga midagi oli selles rajas nii ebaloogilist, et 9nda tõkke harjutasin igakord valelt poolt! Lisaks oli lõpuosa jooks üliebamugav handlerile, ning ma ei suutnud otsustada, kas teen enne eelviimast tõket eestlõikamist või sülepöörde. 
Algus oli väga ilus ja loomulikult võtsin 9nda tõkke valelt poolt. Märkasin seda eksimust siis kui mitu tõket edasi kuulsin kohtunikku ütles, et miks küll nii!!?? No ja siis sain aru, et ma ise tegin dsq koerale. Muidu oleks ilus rada tulnud 

AG rada 4 / Petteri Kerminen 
Peale A-d oli väga keeruline tõkete kombinatsioon. Ma ei ole päris kindel, et see oli ka koerale kerge sooritada. Hiiglama kahju oli, et ma muutusin ülbeks ja eeldasin, et üliraske nurga all tuleb koer tõkke seestpoolt pelgalt minu suulise käsu peale (olin 10% ulatuses kindel, et ta allub sellise kiiruse ja positsiooniga minu verbaalsele käsklusele aga noh!). No ja loomulikult koer eiras minu häält, vaid järgnes kehakeelele ja võttis tõkke valeltpoolt. Sellest rajast oli ülikahju! Oleks ma natukenegi ennast koerale vastu keeranud, oleks me kirja sanaud puhta rajal! Õnneks peale võistlust avanes võimalus seda rada veelkord joosta (võistlus oli lõppenud ja küsisin luba rada veelkord joosta). No ja loomulikult koera aidates õnnestus raske koht ideaalselt ning tegin puhta raja. Kurjam küll, miks ma muutusin ülbeks! Aga samas olin ma kõikidest radadest sellega kõige rahul! 


Kokkuvõttes kõik kontaktid olid ideaalsed ning Nèra reageeris minu juhtimisele ideaalselt! Super koer! Ma olin tõsiselt üllatunud kuidas Nèra tegutses ja töötas! Minu väike must printsess!


No comments:

Post a Comment