Monday, August 5, 2019

Janakkala Open 2019 - vist lemmikvõistlus :)

Sama seltskond, sama aeg aga aasta hiljem ja sama koht – Janakkala Open!

Janakkala on üks vahva võistluskoht, kus saab võistelda nii sisehallis kui välisplatsil ning mulle hakkab tunduma, et võtan selle võistluse iga-aastasesse traditsiooni. Lisaks agility järgne olemine heas seltskonnas on ju seda kõike väärt!

Seekord oli kohtunikeks Jan Egil Eide, Sari Mikkilä, Ritva Herrala ja tiimide võistluses Jessi Landen.

Jan Egil Eide rajad olid väga ägedad nipikad, mul on ülikahju, et ükski neist ei õnnestunud traditsioonilises mõistes aga minu hinnangul olid need minu selle võistluse parimad. No mis teha kui ühel rajal ei suunanud koera ühele tõkkele ja teisel rajal hüppas Nera tõket edasi-tagasi (vot seda mõistatust asun veel uurima) aga kõik muu oli sujuv, ilus ja fantastiliselt lahe joosta. Ma ise muidugi nimetan neid 2e viga natukene ka enda lohakuseks ja oma osa mängis ka Nèra närvilisus. Oma närvilisusega kipub ta sundkäitumisega ise mõtlema, mida ta võtma peab ja jätab murdosa sekundi mind kuulmata. Ja nii mõneski lihtsas kohas, kus ma keskendun enda kiirele liikumisele, unustan koera ära ja nii tekibki meile väikseid lohakusvigasid sisse.

Muidugi kiik tegi mind taas õnnetuks. Ühel Sari rajal oli selline ülehüpe, et ma arvan, et sellest suuremat hüpet annab teha. Kurb, sest trennis teeb ta mul ideaalseid kiige sooritusi ja ma enam ei tea, kuidas seda õpetada. Ma ise panen selle taaskord koera võistlusnärvi alla, kus ta ei taha rajal minust kuskile maha jääda (seekord olid peaaegu kõik kiige sooritused sellised, kus peab koera kiigele jätma ja ise edasi tormama). Seega paras pähkel mulle, sest olen 99% kindel, et MM-l on seekord rõhk: kiige iseseisval sooritusel, laugetel kontakti pööretel ning väga keerulise nurga all slaalomil. Ise arvan, et ka keerulised ja iseseisvad tagantkäsklused on teemaks aga eks paista septembris.

Üllatus on see, et seekord iseseisvad „out“ käsklused Nèral ei toiminud! Kuigi olen neid 2 nädalat kodus lihvinud ja sealsed „out“ õnnestumised on olnud 85% kanti. Meeldetuletus mulle, hakka lihvima uuesti „out“ ja „sete“ käsklusi, sest ma isegi ei kavatse ka tulevikus neid talle ette näidata, vaid ta peab need kaugelt ja iseseisvalt võtma. Neid 2e asja peaks ta küll mu kehakeele ja sõnalise käskluse najal sooritama ehk hunnik tööd enne septembri lõppu.


Väga lahe võistlus oli ja ma olen meie meeskonna sooritusega hiiglama rahul. Heaks õppetunniks olid asjad, mis kinnistusid mulle, et mida ma enne MM-i õppima pean (kiik, tagantkäsklused, serpentiinid, poomi kontakti algfaasi harjutused). Stardipüsivuse teemal ma veel mõtlen, sest enne suurvõistlust ei ole piisavalt minul aega ja võistlusi, et neid võistlustingimuses lihvida (trennis teeme ju ideaalseid stardipüsivusi!!!).

Ahjaaa tuli välja, et ma sain ka Soome HY tšempioniks. Nüüd siis kõik võimalikud tiitlid Soomest saadud :)









No comments:

Post a Comment