Tuesday, February 9, 2016

Tallinn Winter Cup 2016


Koer metsast otsustas linna näitusele minna
Näitus: Tallinn Winter Cup 2016
Koht: Saku Suurhall
Kohtunik: Salvatore Tripoli, Itaalia
 
Ja jõudiski kätte päev kui me Nèraga näitusedebüüdi tegime. Ausalt, ma üritasin uurida netist mudide näituse välimiku ja käitumise ja muude iseärasuste kohta, kuid mitte kui kübetki infot. Jah, ma oleksin kõik vajaliku info Ungarisse helistades saanud kuid jätsin endale taganemistee juhuks kui meie debüüt lörri läheb. Olin täiesti veendunud, et meie etteaste on allapoole arvestust ning ma isegi ei maini kasvatajale Nèra esinemist näitusel.

Kuna tegemist oli kutsikaklassiga siis võtsin seda kogemust kui õppepäeva, kus ma saan koerale suurt näitusemaailma näidata ning teda harjutada erinevate olukordadega.
Tuli välja, et saime hakkama! Jippiiii!!! Kui kohtunik koera katsuma asus siis Nèra otsustas istuda ja kõõrdi vaadata aga samas ta väga hirmul ka ei olnud. Seismise ja näitamisega saime hakkama, kõndimist saame tulevikus juurde lihvida. Kuigi olen suhteliselt „külma kõhuga“ ja miski mind närvi ei aja siis näituseringi minnes jalg all värises. Ilmselt olin nii koba, et isegi kohtunik rahustas mind, öeldes, et ära karda, me hindame koera, mitte sind. Päris hea! 

...ja nii see algas
Saame oma rosetid kätte
Näituse möl

Hiljem taipasin, et diagonaali asemel käisin ma otse edasi-tagasi aga õnneks kohtunik sättis oma vaatenurka meie järgi. Ringi kohtunik oli natukene äpu ja ei suutnud meile konkreetseid seletusi anda aga õnneks lahendasin kõik olukorrad ise. Ta ei vaevunud mulle isegi vastama, kas ma pean ringis veel passima kui hinnatakse teist mudit või võin ära minna, seega ma otsustasin ära minna. Mulle ei öeldud ka, kas pean lõppvõistlusele jääma aga otsustasin, et isegi siis kui tõuparima kutsika üldvõistlus on siis sinna ma ei lähe (vist sellist asja ei olnud ikka! Või oli???)

Tulemuseks Tõu Parim Kutsikas (TPK) ning Eriauhind (EAH) kui väga lubav näituse koer. Ka kohtunik ütles Nèra välimiku kohta väga häid sõnu. 

Nèra irvitab :)
Uhke hoiakuga koer
Saak näituselt
Enne võistlus ja peale võistlust olime Nèraga pikalt näitusemöllus. Nèra oli ilmselgelt häiritud ümbritsevast, kuid ta sai endaga hakkama (saba oli vapralt seljas ning kõrvad õiges asendis, seega mudilane kohanes olukorraga).
Ise olen koera käitumisega nii ringis kui väljaspool ringi väga rahul. Oma esitlust pean tugevasti lihvima eks enne järgmist näitust teen ka natukene näituse trenni. Rõõmu teeb see, et kohtunik eriliselt rõhutas, et me kindlasti näitusekarjäärile mõtleks, sest koera luustik ja välimus olevat väga paljutõotav. 



2 comments:

  1. Mudi Aslan tervitab kena neiut. Me ei ole nüüd tükk aega käinud eestis näitustel aga võitjale ikka tuleme. Pane otsingusse mudi tõug ja leiad Aslani koduka;)

    ReplyDelete
  2. Aslani kodukaga olen tutvunud, juba aastaid enne Nèra tulekut:) See oli see aeg kui ahmisin mudide infot igalt poolt ning sain kinnitust, et minu südamesse mahub vahva mudilane :)
    Meie plaanides on ka võitjale minna ning juuniorklassis ilus olla :) Tervitused vastu ning kohtumiseni!

    ReplyDelete