Sunday, October 11, 2015

8.10 üheksas koolitund ja suur eeskuju!



Kutsikakool hakkab lõppema, seekord eelviimane, 9s tund.

Kuigi ega see enam üllatus ei ole, et Nèra teeb kõike suure entusiasmi ja kõrge motivatsiooni lävendiga siis ikkagi olen ma aegajalt tema sooritustest vaimustunud.

Esimest korda proovisime slaalomit. Kuna minu koordinatsioon ei ole väga kiita siis otsustasin kasutada meetodit, et meelitan koera slaalomit õigesti tegema maiusega, mis tal nina ees (pole absoluutselt kindel, et see õige meetod on!). Ja õnnestus suurepäraselt. Slaalomis lõi välja koera suur kirg kõike välkkiirusel teha. Oi kuidas ma nägin vaeva, et kätt piisavalt kiiresti liigutada, sest vastasel juhul sattus mu käsi koera lõugade vahele. Aga slaalomit tegime ca 5x ning igakord oli sooritus kiire ja ilus. Nojah ilus kutsika mõistes, sest iga manööverdus tuleb ikka koos suure abiga.



Aga tunnel! Wow! Päriselt ka WOW!

Uskumatu aga selles trennis tegi mu 4kuune kutsikas pimetunnelit kaugjuhtimisel (!!!) Alustasin küll tavapärase algelise tunnelisooritusega aga nähes, et minu liigne suunamine on takistuseks, otsustasin proovida kaugjuhtimist. Maius kausiga väljumisava trajektoorile ning 3..4m kauguselt suunasin koera käsklusega „tunnel“ teise avasse. Tegime seda ca 16x ja 100% kõik sooritused õnnestusid. Erinevad nurgad, erinevad tunneli pooled, mitte ühtegi korda ei üritanud Nèra maiusega kausi juurde sirgjooneliselt pääseda, ikka läbi tunneli.



Ja  kuidas Nèra mind sõimas ja kätte/tagumikku kargas hammastega kui ma piisavalt kiiresti ei pannud uut maiust kaussi ja ta uuesti tunnelisse käega ei suunanud. Kohe sain koera sõimu kuulata kui aeglaseks kippusin jääma! Ilmselt kõrvalvaatajale võis see kasvatamatu kutsika käitumisena tunduda aga mina ei hakka seda sõimamist ja minu peale hüppamist agility platsil ära keelama.



Esmaspäevasel Berta trennis sain loa Nèraga kiike proovida. Võib-olla oli tegemist kastemärja kiige pinnaga või külmaga, mis minu käed rohmakaks muutsid, kuid ühel kiige sooritusel kukkus Nèra kiige pealt alla. Mida tegi koer, maandudes jalgadele liputas saba ja jooksis kiige algusesse tagasi, et uuesti kiike sooritada! Kiigelt kukkumine ei heidutanud karvavõrdki koera, vaid tema silmis põles endiselt tuluke ja kiike asuti sooritama taaskord sellise „vene tangi“ meetodiga. Õnneks oli see hea õppetund mulle, sest edaspidi suhtun veelgi hoolikamalt koera kiige sooritustesse, et tagada kutsika turvalisus.



Oi kuidas ma naudin kutsika arengut ning temaga koos kasvamist. Kusjuures ka Berta kiirus on kasvanud, esmaspäevases trennis tundsin, et süda tahab kiirest jooksust välja karata, pole eluilmas sellise kiirusega varem Bertaga rajal jooksnud. Super!


...ja nüüd fänni juttu :)
Mulle väga meeldib Martina Magnoli Klimesova juhtimisstiil rajal ja suhtumine sporti. Ülilahe kuidas ta rajal koera juhib ning minuarust on see heaks näiteks kuidas kiire koerajuht paneb koera kõigest jõust viimse energiavaru rajale panema. 
Üheks suureks unistuseks on Nèraga üks päev tema seminaridest osa võtta aga eks seda näitab aeg millal ja kus.  

MM-l individuaali HY raja juhtimine oli perfektne, kahju, et müüril Kiki ühe kaare maha ajas (ilmselt oli see üldse paha nurk, seda juhtus nii Nataljal kui nii mõnelgi teisel) aga see-eest oli tal võistluste kiireim aeg ja parim koerajuhtimine. 



No comments:

Post a Comment