Friday, January 27, 2012

Trenni uudised


Viimane treening oli meil väga efektiivne.
Harjutasime radasid ja mina võtsin eesmärgiks enda juhtimisoskuse parandamise. Üritasin kõigest väest ära fikseerida enda liigutused, käte-jalgade asendi.
Paremaks läks asi siis kui Natalja muidugi puust ja punaselt ette tegi kus ja kuidas peab kehaasend olema.
Eriti hea oli siis kui üritasin rõngast tulles koera suunata tõkkele – pidin valssima ning koerale kehaasendiga näitama kuhu minna. Ja nii ongi kohe kui sain kehaasendi õigeks läks ka koer nõutud suunas.
Täna ei olnud teemaks koera tõrjuv hoiak tõkete ees. Nautisin ise trenni väga.

Ahjaa viimased 2 nädalat olen igapäev (ausalt igapäev) harjutanud liikumisest püsilamamisse minemist ning ülepäeviti SK seismist (mõned kasutavad ka käsklust „stop“). Ja harjutamine andis tulemusi, saime mõlemad kiita.  Kui ette näitasime oli koer väga tubli, kodus tehtud vead esile ei tulnudki...jeee.
Probleemiks on seni olnud kõrvalkõnni koera tormakus – kui ideaalis peab see toimuma koera rahulikus kõnnakus su kõrval ja istumises siis Berta alguses istub kui ma jään stoppama siis ta muutub kärsituks ja tõstab esikäpad maast lahti.
Viimasel ajal olen hoolega lugenud „Sportkoera“ blogi ja seal oli hiljuti juttu vigadest ja detailidest. Vot neid samu detaile ja vigu olen eiranud. Nüüd üritan ülitäpselt järgida, et millise soorituse eest premeerin ja millal ma seda teen. Seda sama kõrvalkõnnist istuma mineku tormakust olen oma hooletusest soosinud. Hakkasin analüüsima ja jõudsin järeldusele, et premeerinud koera olengi siis kui ta esikäpad maast lahti tõstab. Enam nii ei tee, preemia tulb siis kui sooritus on ideaalne.

Liikumisest püsilamamisse minekul on õnneks Berta kärsitus vaka alla. Koer on liikumatu ja alles minu märguandele reageerib. Kui näiteks muus olukorras koera lamama panen ja ise eemaldun siis 80% juhtudel üritab Berta mind petta ja liigub minu suunas üliaegalselt no nii ca 1mm kaupa. Jõudisn järeldusele, et see ongi tingitud sellest, et varem premeerisin ka sellist püsilamamist kus koer imetillukeste liigutustega minu poole liikus. Liikumise püsilamamisel on teda premeeritud ainult ideaalsete soorituste eest.

Paistab, et elutõed peavad paika igas valdkonnas. Näiteks windsurfis on ütlus, et 1000x pead sa ühte trikki harjutama kui tuleb trikk enam-vähem välja ja oled nii hea kui mitu sõidupäeva sul kirjas. Mhhh sama kehtib ka koeratreeningul, koer on sama hea kui palju oled panustanud treeningule – ja mina lootsin, et meie Berta on sündinud geenius :)

No comments:

Post a Comment