Monday, March 5, 2018

Usain Bolt siit me tuleme! Võinoh tema kiirus!

Koht: Tako hall 
Aeg: 3.3.2018 
Kohtunik: Inga Järv 


Peale mõttemaailma muutust on päris hea võistlustele minna. Kõik mida teen, teen endale ja oma parim kriitik olen ma ise! Võistluste eesmärk oli käemärke võimalikult vähe näidata, sest käsi tuleb jooksmiseks kasutada (olen seda tehnikat viimased kuud Nèrale õpetanud), joosta kiiresti, teha stardipüsivust (kasvõi mikromillisajandikki), usaldada koera ja mitte jääda kuskile teda kontrollima ning joosta vabalt nagu treeningul. 
Lisaks sellele olen kuujagu enda kiiruse treeningut teinud. Võtsin ette kõik Usain Bolti treening- ja võistlusvideod ning noppisin sealt häid vihjeid kuidas saada kiirust enda jooksudesse. Hämmastav kuidas saab  ka kodustes tingimustes ilma jõusaalita lihaseid toonusesse ajada! Kõik on tahtmisest kinni!

AG rada 1 
Opppaaaa milline poomi lahendus. Mul oli seal 2 võimalust; (1) saata peale kiike kaugelt koer tõkkele ja usaldada, et ta teeb seda ning läheb poomile. Risk oli selles, et sellise lõpumanöövriga võib tulla poomi ülehüpe (kui aus olla siis see vist oligi) või (2) kontrollida peale kiike ka tõket, minna teiselt poolt poomi, millega saan hea poomikontakti kuid on kahtlane kas sõnaline „sete“ käsklus takistuse taha minekuks toimib. Jooksma asudes otsustasin variant 1e kasuks ning võtsin ka selle riski, et eestlõikamine sellisel kiirusel ei ole parim lahendus. Asi toimis, kuid mulle ei meeldinud kontakt, viga oli selles, et tegin eestlõikamise liiga poomi lähedalt. 
No ja lõpus oli mingi väga naljakas susserdamine, kusjuures selle keerutamise tulemusena jooksin lõpu osa liigesest välja tulnud jalaga. Aga õnneks on mul ujumise ajast liigesed hästi painduvaks tehtud ning mu valulävi on väga kõrge, seega see tulemust ei rikkunud. Peale finišit jalg liigesesse tagasi, paar masseerivat a venitavat harjutust ja oligi jalg taas vormis. 
Suht ok rada oli, kiiruseks 5,27m/sec ja I koht. 
Viimaste takistuste manöövri pärast olin täiesti kindel, et ei saa esikohta, sest ajakaotus oli arvestatav. Seega väga üllatuslik tulemus 


AG rada 2 
Rada oli väga ilus aga ma olin väga kindel, et tunnel kuhu Nèra jooksis oli vältimatu. See oli nii koera trajektooris ees, et sellise drive juures meie shasha käsklus ei saanudki toimida (oleme seda verbaalset käsklust harjutanud ca kuu, seega see ei ole veel väga töötav). 
Muidu rajaga väga rahul 

HY rada 3 
Mulle oli väga üllatus kuidas koerad vups ja vups slaalomist varem välja kargasid. Ka meie paremiku koerad vupsasid varem slaalomist, seega asusin kahtlema, et äkki ka Nèra teeb seda. Vot ei tohi enesekindlusel kõikuma lüüa! Ma ju tean, mida Nèra oskab ja mida mitte. Slaalom on see koht, mida ma olen treeninud selle eesmärgiga, et ma võidan seal palju aega, see on takistus, mis võimaldab mul minna sinna kus ma ise tahan minna. Seega püsisin plaanis ja tegin oma asja, ka Nèra tegi oma soorituse ideaalselt. Kahju oli viimaste tõkete susserdusest, sest kui aus olla ei olnud ma lõpuni välja kindel, kuidas seda tegema peaks. Nojah ja lehvitasingi seal oma kätega liiga palju ning koer lipsas ka vale tõkkele. Muidu oli väga ilus rada 


HY rada 4 
Kerge joostav rada, enda imestuseks põrutasin ma igale poole koerast ette. Oleks võinud temaga rohkem kaasas olla, oleks saanud parema kiiruse. Aga muidu väga ilus jooks. 
Kiiruseks 5,46m/sec ja I koht 

Nèra suurim soov on ära minna! Mis poodium! Jooksma peab!


Minu rõõmuks tegi Nèra kiike väga hästi! Avastasin, et pean olema temast eespool siis on ka kiigel püsivus ning andma varakult käskluse. Poom dsq rajal oli väga ilus. Ehk siis Nèra tegi jälle oma asja ja mina andsin parima, et temaga ühes rütmis püsida. 



Läbi raskuste tähtede poole!

No comments:

Post a Comment