Monday, August 10, 2015

Jõulumäel kuuma suvevihma nautimas


Koht: Jõulumäe
Aeg: 8.8.2015
Kohtunik: Minna Räsänen


Üle pika aja taaskord võistlemas. Võistlustele minek, saabumine ja esimese raja õppimine – see kõik läks kuidagi nii kiiresti, et ma üritasin leida aega tossupaelade kinni tõmbamiseks (aeg leidus vahetult enne jooksma minemist :)).
Ainukene eesmärk oli ilusad kontaktid ning Nèrale tema tulevast maailma tutvustada.


1 rada AG
Päris mõnus rada, kuid kahjuks on mõned keerutamised, milles ma kohe rada õppides näen, et need on olukorrad, mis koera kiiruse alla tõmbavad.
Rada ei olnud raske, kuid kui teiseks tõkkeks on „out“ olukord siis on teada, et mul läheb ca 4..6 tõket, et Berta oma tavapärase kiiruse ülesse võtaks.
Nüüd ka seekord, koer läks käima raja keskel ning õige kiiruse saavutas eelviimasel tõkkel. Otsustasin, et kui on kontakti viga siis võtan DSQ ja teen kontakti uuesti. Kontaktiviga ei olnud, kuid hiljem protokollis nägin, et kuskilt see 5kas ikkagi tuli – kust, ei ole aimu ka!
Berta ei olnud tavapärane Berta, iga keharakk temas näitas, et ta ei viitsi joosta, kiirus 3,53m/sec. Mhhh!

2 rada AG
Taaskord teiseks tõkkeks selline kombinatsioon, mis pärssis koera kiirust. Rada oli ilus ja olin rahul sellega, sest kontaktid olid ju kaunid. Ideaalajale jäime jalgu 0,73sec aga midagi muud ei olekski antud olukorras saanudki paremini teha. Kiirus 3,61m/sec

3 rada AG
Teise tõkke kombinatsiooni näitasin väga lohakalt, enne kui koer jõudis hüppama hakata tõmbasin ta tagasi ja sealt me 5a saime. Kontaktid ilusad ja jäin nendega rahule. Teise tõkke soperdamine ja kontaktide eel special koera seisma jätmine tõi tulemuseks kiiruse kohutava languse. Ca 2..4 sec ajakaotust tõi  ärakutsumine, no ei ole see minu leivanumber, seega DSQ vältimiseks pidurdasin koera kiiruse 0i, veendusin, et ta märkab minu kätt ja alles siis jätkasime rada. Neid kohti pean hakkama tegema ikka hoo pealt, mitte nii nagu sai tehtud. Kiirus 3,39m/sec (väga nõrk!)

4 rada HY
Pool aega õppisin rada niimoodi, et ühe takistuse jätsin vahele. Õnneks oli mingi hetk Liivika minu ees ja siis avastasin, et appi-appi, olen rada valesti õppinud!
Üldjuhul olin koera kiirusega rahul, kuid olulise kiiruse allatõmbamise tekitas olukord, kust pidin koera enda juurde tõmbama, et ta outi ei läheks (serpentiin enne slaalomit) – ütleme nii, et kui ma oleks osavam siis see oli kombinatsioon, kust oleksin võitnud ca 4sec (ilma naljata!).
Õnneks viimasel rajal sain ka enda käima, mis kajastus koera kiiruses. Tegin endale eesmärgiks näidata takistusi madalalt, joosta koos koeraga ning teha koerale ökonoomsete nurkadega trajektoorid – ise olin selle rajaga väga rahul, sest mulle meeldis minu enda juhtimine.
Kiiruseks 4,23m/sec.


Rajad, nojah olid sellised, mida ma ei nautinud. Rajad olid pigem kergemapoolsed, kuid kohati oli tunne, et raja kombinatsioonidega oli kohtunik pannud mängu kõik endale teadaolevad kombinatsioonid, et neist lõkse teha. Need lõksud ei olnud sellised kuhu kogenud koer läheks, kuid need olid sellised, et just siis kui said koera kiiruse ülesse, pidid selle jälle alla tõmbama ehk selline jo-jo trend oli läbiv (v.a. esimene Stefi rada, seda oli küll väga hea joosta). Nojah teistel koertel selline "kiirus peale–kiirus maha" kombinatsioon ei ole probleemiks aga meie tiimil on see probleemiks!

Nèra sotsialiseerimine käis Jõulumäel täistuuridel. Väike kuts oli tubli ja oma põssahäält ei teinud. Õppis tundma uusi inimesi, olukordi ja harjus ümbruskonnaga, kus palju koeri sekeldamas.

Kokkuvõte; mina olin radade juhtimisel suhteliselt ok, Berta oli tubli kohusetundlik koer, kes tegi, mida talt nõuti, kuid kiirustamata! Nèra oli oma tavapärases ulakas meeleolus ja kiusas aeg-ajalt Bertat. 
Kuna Berta ei hiilga radadel kiirusega siis pean hakkama tõsiselt panustame nendele manöövritele, mida ma hästi ei tee. Ja minu mitte hästi tegemine tähendab seda, et tõmban koera kiiruse maha, juhin ta enda käe juurde, teeme manöövri ära ja võtame jälle hoo ülesse. Oi kui palju sekundeid see asi röövib!
Eks eestikatel anname oma parima! Sealse võistluse eesmärk on kaunid kontaktid, kindel juhtimine ning koera meeleolu hoidmine.


Kaalu statistika ehk meie tiimi füüsiline vorm:
Berta kaal 7,7kg (EMV ajaks peab see olema 7..7,2kg)
Nèra kaal 4 kg (EMV ajaks on see selline nagu siis see on)
Mina – ideaalkaalus (EMV ajaks endiselt ideaalkaalus) :)

Pühapäeval lõdvestasime lihaseid rannas ja pikkadel jalutuskäikudel (Nèra tegi meiega kaasa ainult rannatuuri)

Help! Ärge jätke mind üksi!
Becky ja Berta
Lemmik mänguasi


No comments:

Post a Comment