Wednesday, September 14, 2011

12.09. 2011 Ja ikkagi ootan tagasi oma hüpper supper energilist koera


Täna trennis oli seis võrreldes eelmise nädalaga parem. Oli päris palju hetki kus Berta unustas, et tal need stringid jalas.
Üksikelemente harjutades oli ta väga tubli, slaalom sai puhtalt tehtud ja kiirus võrreldes eelmise nädalaga kordades kiirem. Meelierutavam hetk oli kiigel kui ta kiigele tormas, põrkus see sellise hooga maha, et koer pooleldi libises sealt alla. Vot sellise hooletuse tõttu koera vigastused tekivadki, põrguvärk, pean olema hoolsam! Järgmisel korral koer juba oskas ennast balansseerida kiige kiirele toimele ja seega ülejäänud sooritused läksid ilusasti. Kiige pauk ega järsk kallak, ei ole endiselt koerale probleemiks.

Radasid tehes on koeral mingi naljakas tõrge hüppe takistuste ees ja seda tõrget täheldasin juba enne jooksukat. Teeb rada ilusasti ja enne hüppamist jääb seisma ja kaalub, mida teha. Mina tõlgendasid seda kartusega aga Natalja ütles, et mis kartus, vaata kui julgelt ta kiike sooritab! Tegemist puhtkujulise minu dresseerimisega, koer vaatab, kuidas mina käitun!  Noh tegelikult saingi natukene noomida, et pean koeraga rangem olema. Nimelt Berta nii mõnelgi korral üritab pead tõsta ja näidata, et asjad käivad tema järgi. Tegelikult on treeneril õigus, olen liiga leebe. Luban ennast parandada, ausalt!

Hea uudis oli see, et suvevaheajalt on Candy naasnud ja nüüd õekesed kõik jälle trennis.

Ahjaa Bertast on kujunenud meie kodukoha ahvatlevam koer, kõik isased on temast huvitatud. Alguses koerte omanikud rõõmustavad, et lõpuks ometi on leidunud koer, kellega tema koer sõbralikult käitub. Eks pean nad ruttu pilvedest alla tooma ja selgitama, et meie koeral on jooksukas ja see huvi ei ole siiras. Õnneks ekstreemseid sündmusi meil esinenud ei ole (nüüd sülitasin 3x üle õla)

Veel tabasin ennast mõttelt, et miks on enamikul koerteomanikel vajadus, et nende koer nuusutaks igat vastutulevat koera ja asuks suhtlema? Mina olen seisukohal, et mina ei soovi, et iga vastutuleva koeraomanikuga peaksin suhtlema hakkama ja lubama, et nende koer minu koera nuusutaks. Olen märganud, et mõningatel juhtudel kui Bertaga mööda jalutame, ilma, et teisele koerale tähelepanu pöörame, vaadatakse meid imestunult. Täna hommikul üks omanik isegi solvus, et ma ei lasknud koeri kokku – ahh viitsin ma nüüd igaühele selgitada, et minu koeral jooksukas ja isased koerad ei ole teretulnud nähtus!
Selline mõte lihtsalt! Pole aimugi, kas mul on õigus aga nii ma arvan!

No comments:

Post a Comment