Monday, May 27, 2013

Sealt see esimene 0 tuligi!


Kohtunik: Anne Tammiksalu
25-26.5 ag võistlus Veskimetsas

Võistluste eesmärgid olid: (a) joosta kindlasti vähemalt 1 puhas rada – tehtud! (b) vaadata, kuidas koer käitub 2e päevases võistlustrallis, äkki ilmutab väsimuse märki - tehtud! ..ja see puhas minu ettekujutus, et koer võib 2st rajast päevas väsimuse kübetki tunda (c) sisse juurutada meie stardirutiini, milles olen nii mina kui sellest ka koer kindlad – jätkame oma rutiini, ja senini on toiminud! (d) likvideerida meie võistluste päevakavas „tere kohtunik“ sooritust – tehtud! Mitte ainsamatki minemajooksu!

Nüüd radadest lähemalt.
25.5.2013
Esimene võistlus, kus radade õppimisel kõrvalist abi ei saanud, sellega tegin hea alguse, kus üritan enda oskusi viia selleni, et saan radade õppimisel ise hakkama.
Esimene rada ja hopsasssaaa! No oli ikka paar kohta, kus oli päris keeruline mõelda, et kuidas ja mida aga siis kogusin ennast ja ära tegime!
Koht, esimene koht! Rada 0 läbitud ja sealt meie esimene 0-rada A2-s tuligi – soovime neid siis 2 veel:)
Kahjuks videopilti sellest ei ole aga ma keskendusin oma juhtimisele, kontaktpindade heale sooritusele ja sellele, et koer õigesse kohta suunata.

Teine rada. Vot siin oli 2 kohta, kust tegin oma raja planeerimisega täieliku möödapaneku aga rajal olles sai koer sellega hakkama kuigi minu vale juhtimise tagajärjel pidurdasin teda mõnusalt. Olin kindel, et tulemuseks on ilmselt 5kas aga see, et dsq oli täielik üllatus. Videolt vaadates selgus, et olin koera slaalomist varem välja tõmmanud, et järgnevat tõket õige hoolikalt võtta. Järeldus, juhtimises suudan endiselt ainult enda tegutsemisele mõelda, koera trajektoori tajumine on mul ikka veel suhteline hägus maailm.
video: http://www.youtube.com/watch?v=WOggOxEmg-s
 


26.5.2013
Esimene rada oli selline kus  ma karjuvalt tahtsin kõrvalist abi aga kui ei ole siis ei ole ja tuleb ise hakkama saada. Paar ülikeerukat asja oli, kus ma olin kindel, et teen vale arvestuse. Lisaks kartsin raja alguse outimise keerutamist, et pidurdan koera hoo maha – etteruttavalt, taaskord minu enda silmes olev hirm.
Start ja koer oli kiire, nobe ja motiveeritud, jess! Kõik rasked kohad suunasin väga ilusasti (olen tõesti uhke oma juhtimise üle!). Rada hakkas lõppema, kõik rasked kohad ületatud puhtalt, mul juba teine 0 rada silme ette tätoveeritud kuid siis ….  Siis juhtus see, et olin hooletu ja saatsin otsejoones koera valesse tunneli auku – oleksin ainult murdosa sekund hiljem „tunnel“ öelnud ja kehaga paar sentimeetrit teisele poole kaldus oleks Berta õigesse tunneli auku läinud, 2 viimast tõket hüpanud ja meil oleks super ilus puhas rada tulnud. Aga dsq on dsq kuigi väga kaunis :)
video: http://www.youtube.com/watch?v=E0OdqY5qwFo 


Teine rada oli hüpperada. Täiesti kerge (v.a. paar lõksu, mis kuuluvadki ju asja juurde) , isegi õppimisel jäi aeg üle. Aga meeleolu oli sant, mina ei tea, ma tuiasin raja läbi ja tuijasin ning esimest korda võistluse ajaloos õppisin rada ainult keskmisi takistus, mis tundusid trikiga olevat – miks just nii ei tea! Algus ja lõpp tundusid ju suht titekad, mida sellest õppida jajaa, nii ongi õige mõelda! Start, koer kiire ja motiveeritud, kolmas tõke, vale juhtimisega ei läinud koer päris õigesti ja siis oli täielik pimendus! Lagunesin koos ja unustasin kogu raja!  Kui koera ei oleks mu kõrval oleksin kurvalt piiksunud „help!“ „help!“ „help!“ aga eesmärk on koera motivatsiooni kõrgel hoida ja nii me pooliku raja läbi siblisimegi, koera kiites ja julgustades.
video: http://www.youtube.com/watch?v=fUvi9nzTBMc


Nii see meie 2e päevane võistlus möödus. Koera vaadates võiks ta ka kolmanda päeva rajal veeta, sest väsimuse märke selles koeras küll ei paista kuskilt.
Taaskord koer on väga tubli ja motiveeritud, kohe kui ka mina saan oma oskusi paremaks lihvitud, saab meist väga hea meeskond (oleme seda ju juba nüüdki, lihtsalt võistluste tulemuste mõttes veelgi parem :)

Koht. esikoht :D
 
Meie Berta :)

No comments:

Post a Comment