Monday, July 8, 2013

Võistlus suvises Pärnus


Kohtunik: Henri Luomala, Soome
Kuupäev: 06.07.2013
Minu Sõber Pärnu klubi
Seekord siis selline rannahõnguline võistluspäev! Olin Berta reganud 3le rajale, võistlussituatsioonis pole sellist sooritust kunagi varem teinud, kuid etteruttavalt pean mainima, et nii minule kui Bertale sobis ideaalselt kui on rohkem radu.
Mingil põhjusel ei suutnud ma võistluspäeval mitte kui millelegi keskenduda, rada õppides pidin mitmeid kordi endale meelde tuletama, et toimub võistlus ja võiks nagu natukenegi ennast sellele lainele viia.

1.rada. 
Õppides ei tundunud üldse keeruline. Hea, et Natalja abiks oli, sest esimese hooga planeerisin hoopis teistmoodi joosta. Ainus ebamugavus oli teine tõke, jah oleks aeg taaskord stardipüsivus kasutusele võtta. Alates aastaalguse Berta trikitamisest (loe: tõkke ees seismisest ja rajal ebakindel olek) olen kasutanud stardis koera nn rajale viskamist (ahh ei teagi, on see just proff lähenemine :D kuid mulle on jäänud tunne, et siis koer läheb hasartselt rajale). Aga jah seekord oleks püsivus meile kasuks tulnud, sest olenemata Berta ilusast algusest kartsin, et ma juhin teda valesti. Koer oli kiire ja alustas puhtalt sooritusega, kuid ma ise läbi raja tundsin ebakindlust ja juba rada läbides tajusin kuidas ma oma ebapädevusega koera hoogu pidurdan. Enda meelest näitasin ka kontaktpindu ideaalselt, kuid nii A kui poom tõid meile kontaktivea (mina nimetaks neid vigu enda ülemõtlemise tagajärjeks – soovitus mulle: võta vabamalt!) Ahjaa videopilti vaadates on selgelt näha kuidas ma annan koerale märku, et hüppa nüüd kontaktist üle – ausalt, vahel ka ise imestan, et millal ma küll õpin! 
Tulemuseks 10trahvipunkti, kiirus väga hea ja kokkuvõttes kolmas koht! Jeee!

ja näitangi koerale, et hüppa ning sealt see kontakti ülehüppamine tuligi!
foto: Leader

 2.rada.
See läks selle nahka, et ma taaskord mõtlesin üle! Põrguvärk kuidas ma kardan neid tunneleid, kus tuleb koer pimenurka saata. Võiks ju usaldada aga ei, mõtlen üle ja nii sai koer mööda saadetud. See oleks meile trahvipunkti toonud aga siis juhtus midagi ja ma läksin totaalselt liimist lahti. Ja nii ma justkui nagu nimme koera valesti tõkkele suunasingi, et säiliks koera hea meeleolu. Seega sellelt rajal väga kole sooritus ja dsq

kole kole kole teine rada
3.rada.
Seekord hüpekas, ei mäletagi, millal viimati sai hüpperadasid teha. Ma ise arvasin, et see on ülilihtne rada aga õnneks Natalja tõi mind maapeale, et koera seisukohast keeruline ja ma pean ise perfektselt koera suunama. Nojah kolmas takistus-slaalom oligi selline 90kraadine sisse viimine – kõik oleks ju perfektne aga see slaalomi sisenemine oli mul jälle ülemõeldud ja nii ma seal koera valesti suunasingi (videolt taas ideaalselt näha kuidas ma suunan koera slaalomisse kohe väga valesti). Seal tuli meie 10trahvipunkti. Ülejäänud rada oli perfektne, kiire ja ilus. Koer nobe nagu välk ja saime oma trahvipunktidega taas kolmanda koha! Jeee!

kolmanda raja juhtimine meeldib mulle endale v.a. slaalomi tõrge :)
foto: Leader

 Kokkuvõte. Kuumus, päikesepaiste, suur rahvamass, rohkem radasid mõjus koerale väga hästi. Mul on ikka põrgulikult tubli/kiire/kontaktne koer – ütleme nii, et mina olen meie tiimi nõrgim lüli. Päeval kui ma õpin olema rajal enesekindel koerajuht, hakkame saavutama ülihäid tulemusi. Aga seni kui seda juhtunud veel ei ole, seni me lihtsalt naudime võistlusi ja treeninguid.
Aitäh videopildi tegijatele – neist on tohutult abi!

peale kosutavat suplust medalitega fotosessioon :)

No comments:

Post a Comment