Monday, June 19, 2017

Nèra debüüt A3s ehk kuidas me Pärnus suvitamas käisime :)

Koht: Pärnu Agility muruplats

Aeg: 17.6.2017
Kohtunik: Minna Räsänen
Osales: Nèra


Ja saabuski päev kui Nèra tegi oma esimese jooksu A3 klassis. Enam ei saagi öelda, et Nèra võistleb beebiklassis või ta on kutsabeebi. Kuidagi kiiresti on see kõik läinud, alles hetk tagasi oli mul kodus must tatsuv lokikera ja nüüd äkki on sellest samast nässakast sirgunud siresäärne agilitylane! Kuhu küll see aeg kadus!?

Meie A3 debüüt toimus Pärnu Agility väliplatsil, täpselt seal samas kus A0 debüüt! Plaani sai võetud 4 rada, ilusad kontaktid ning hea meeskonnatöö! Berta avaldas soovi koju jääda, seega võistlema sai mindud 1e koeraga.
Minna Räsäneni käekiri oli väga tuntav, igal rajal oli mitu serpentiini. Õudne keerutamine ja koera stoppamine käis. Minule rajad väga meeldisid, väga mõnusad tehnilised, kuid ei olnud väga kohtasid kus saaks nii mina kui koer täiskiirusel joosta. Noh, eks järgmistel võistlustel siis.

A3 HY 1 rada
Jube närv tuli sisse! Endalegi ootamatult avastasin endas võistlusnärvi!
Kohe alguses sain teada, et meie treeningutel olevad ülihead stardipüsivused võistlustingimustes ei tööta! Õnneks püsivuse eeldust väga ei pidanudki nõudma, seega Nèra nihverdamine alguses ei seganud raja sooritust. Nèra oli kogu oma headuses, jooksis kiiresti ning reageeris minu juhtimisele. Serpetiini koha ma juhtisin üle, sest mingil põhjusel arvasin, et „vivi“ käsklus ei toimi. Toimis küll ja minu ülejuhtimine lihtsalt vähendas korraks koera kiirust. Kahju, et meil toimus möödajooks raja lõpuosas (ajakaotus 2,5…3sec), mille tulemusena saime -5.
Üldjuhul olen meie esimese A3 jooksuga rahul!
Kiirus 4,72m/sec; -5 ja III koht (kui ei oleks toimunud möödajooksu, oleksime olnud sellel rajal kiiremad)

A3 HY 2 rada
Nüüd sain selgeks, et kui ma ütlen serpentiini läbimiseks sisemise käskluse aga keha näitab teistmoodi siis koer loeb minu kehakeelt. Ehk siis sellelt rajalt võtsime DSQ kuid jooks oli päris kaunis.



A3 AG 3 rada
Siin tuli kohe alguses DSQ ja põhjuseks Nèra olematu stardipüsivus. Nii kahju! Sellelt rajalt väga kaunis poomi sooritus ja sellele järgnenud „out“ manööver. Koer on ikka super!

A3 AG 4 rada
Selle raja läbisin puhtalt. Kahtlema pani mind esimesed 4 takistust, sest mul oli tunne, et neid oleks saanud teistmoodi lahendada aga kuidas, ei tea! Rada sai puhtalt läbitud, kuid enesetunne ütles, et see ei olnud meie kiireim sooritus. Oli mitmeid kohti kus ma koera hoo maha tõmbasin, lisaks kõikide teiste eelnenud sooritused olid ilusad ja kiired!
Minu üllatus oli ülisuur kui selgus, et olime esikohale vupsanud ning teisel kohal olnud koer oli meist ca 3sec aeglasem! Olin väga üllatunud!
Kiirus 5,09m/sec ja I koht



Kokkuvõttes olen meie debüüt A3 võistlustest väga üllatunud, ei oodanud, et meil nii hästi läheb! Nèra on ülikiire ja olen võtnud eesmärgiks talle rajal ülivarakult kehakeele ja häälega teada anda kuhu edasi liikuda. Sellel võistlusel praktiseerisid seda ning päris hästi õnnestus. Sisemiselt tunnen, et me oleme väga hea ja konkurendis olev võistluspaar kuid me oleme ikka ülitoores! Nüüd siis eesmärk osaleda nii paljudel võistlustel kui võimalik, et me veelgi ühte sulaks ning meie omavaheline side võistlusplatsil tugevamaks läheb. Rõõm on ilusate kontaktide üle, meie suur töö on vilja kandnud (mis tähendab muidugi, et jätkame seda tööd).

I koht !!!! Juhhuuuuu!

III koht!  jipiiiiiiiii!!!
Ainus murelaps on meil stardipüsivus, mis treeningolukorras on väga hea aga võistlustel ära laguneb. Eks koer tunnetab minu närvilisust ja ma ei usalda teda stardis üldse. Kõik see kokku annabki selle, et Nèra suudab paigal olla hetkeni kui ma esimese tõkke juurde jõuan. Aga tegutseme selles vallas edasi ja ükspäev saabub aeg kui meie meeskonnal on ülihea stardipüsivus.

Super koer on mul! Täiuslik! (loomulikult veelgi täiuslikum on Berta, iseenesest mõistetav ju!) :)

Kaunid pildid Leenalt!

Justkui F1 vormeliauto võtaks kurvi!

Täitsa asjaliku olekuga

Ökonoomne hüppamine?
Ahjaaa tagasiteel avastasin looduslikult kasvavad lupiinid, mida oli ca 200m ulatuses ja 4m laiuses tee ääres! Kui kaunis!



ILU

No comments:

Post a Comment