Sunday, March 25, 2012

Tunnelite treening-võistlus

Meenutades viimase trenni motiveeritust, viimaste päevade koera üliaktiivsus ja energilisust, sidusin oma uute isejooksvate tossude paelad sõlme ning suundusime TAKO halli tunnelite treening-võsitlusele.
Olin ennast hästi ettevalmistanud, olin valmis kiireteks jooksuetappideks ning koera enesekindlateks juhtimisteks.
Rajal tegin koeraga soojendust ning paar tunneli etappi, Berta oli tubli! Kontaktne, kiire ja motiveeritud, äge!
Rada õppides keskendusin kuidas, millal ja kus ma liikuma pean. Rada oli väga hea. Mõned keerulised kohad olid aga teades kuidas Berta tunneleid võtab, ei pabistanud üldse. Käisin raja füüsiliselt läbi ja siis raja ääres kujutasin oma jooksu trajektoori ette.
Mõeldud tehtud ja algas esimene jooks.
Hea, et ma jooksu eelset soojendust ei teinud ega jalalihaseid ei lõdvestanud, oleksin eritotra mulje jätnud :D. Sööstsin tunnelite võrgustiku ja eeee...eeee ning kus on koer!? Esimesed tunnelid võttis Berta mõõduka kiirusega, osades nuusutas rada, vaatas minu poole ja liputas saba, justkui öeldes: " teeme ka täna midagi ägedat?".
Ka järgmised tunnelid möödusid mõõduka jalutamise, jooksime taktis. 
Vot mina ei tea, mis võluhääl või liigutus Nataljal on aga nii kui ta paar sõna Bertale ütleb on rajal hetkega aktiivne, motiveeritud koer :)  
Viimasel ringil aitas ka treeneri antud suure viiner, mis Berta silme ees ahvatlevalt teda kiireks tegi (seda oli näha kuidas Berta silmad kiirgasid kui ta seda suurt rasvast vinkut nägi :D). 
Jummmal tänatud, et Berta on emane, saime seekord viletsa soorituse põhjuseks tuua, kohe-kohe algav jooksukas (mis tegelikutl ka peaks kohe-kohe algama).
Otsustasime , et 1.aprill ei osale. 
Olen üha enam hakanud olulisemaks pidama seda kuidas koera sooritusteks häälestada ja tema meeleolu hoida sellisena, et ta rajal teeb nii nagu üks tubli koer tegema peab. Seda ma tean, et koer on kiire ja väga taibukas. Olen näinud tema kiireid ja puhtaid sooritusi.  Ise olen ka kiireks muutunud ja tunnen, et rajale keskendudes suudan enda liigutusi juba enam-vähem kontrollida.

Kui nüüd saan koera endaga koos tegutsema panna ja just siis kui mina seda soovin siis usun, et meil läheb nii agilitys kui tunnelistes ülihästi.
Ühesõnaga hakkan nüüd selles suunas tegutsema, et koera psüühikasse süveneda.

No comments:

Post a Comment