Friday, March 18, 2016

TAKO ja Zsòfi Birò - Berta 3s koht

Koht: TAKO
Aeg: 12.3.2016
Kohtunik: Zsòfi Birò

Enam kui 2 kuud oli meil agility võistluspausi. Mida pikemaks paus läks seda imelikumalt hakkasin ennast laupäeva hommikutel tundma, et kas tõesti ei pea ma kuhugile minema!?
Võistlustele minnes olin väiksel kahtleval seisukohal, sest viimasel ajal ei ole tahtnud Berta treeningutes joosta ning üldse on ta meeleolu trennides selline sõu-sõu olnud. Treeningutel lähebki kogu mu aur koera ergutamisele. Kõrvalolijad ütlevad, et Berta on päris nobe kuid ma ise tunnen, et ei ole päris see, mis olla võiks.

1 rada HY
Zsòfi Birò rajad olid väga ägedad! Nad olid tehniliselt rasked, tuhande lõksuga kuid mulle hirmsasti meeldisid. Bertaga starti minnes oli Bertas sees sellist krapsakust, mis andis eeldada, et täna me jookseme ikka ka.
Rada õppides olin täiesti veendunud, et üksteise kaisus olevatest tunnelitest saab meie dsq, kuid kuna suunasin sellele kohale ekstra tähelepanu siis sooritasime need veatult.
Korra lõpus kaotasin koera, kuid õnnestus mul see koht päästa, kahjuks kaotasime seal ca ca 2..3sec.
Tulemuseks puhas rada, kiiruseks 4,03m/sec ning koht 5s.
Ise olin selle jooksuga väga rahul


2 rada AG1
Taaskord äärmiselt põnev rada, mis mulle kohe õppides väga meeldima hakkas. Oi kuidas mulle meeldib kui rada on täis lõkse ning algusest lõpuni säilib pinge. Kuna oli agility rada siis meie tiimi peatähelepanu oli kontaktisooritustel. Kui märkasin, et Berta sooritas A takistuse veatult, jooksin ma ilmselt päris mitu takistust edasi suu hämmastusest lahti. Lõpus poomi kontakt oli selline sõu-sõu, kuid kuna tegemist ikkagi pigem ilusa sooritusega siis seda parandama ei läinud.
Tulemuseks puhas rada, kiiruseks 3,89m/sec ja koht 3s.
Nojah oleks saanud kiiremini ja kohe palju, kuid ikkagi puhas rada ag-s, wow!

Berta oleks tahtnud minna Ie koha numbri juurde
Kodus poosetas oma karikaga

3 rada AG2
Taaskord väga laheda slaalomi sisenemisega rada, kuna Bertal slaalomiga probleeme ei ole siis ei näinud selles üldse probleeme.
A sooritus taaskord väga kaunis (wow!), kuid minu liigse kiirustamise tagajärjel suunasin Berta tunneli asemel poomile. Ma isegi ei näinud selles kohas vea võimalus – oleksin korra vasaku käega Berta enda poole tõmmanud, ei oleks meil dsq-d tulnud. Kuid mind rõõmustas see, et keeruline tunnel-slaalom koht oli Bertale käkitegu, ei mingit üleliigset keerutamist, ei mingit aja kaotust, ilus sujuv sooritus.



Ilmselt ei ole see võimalik aga hea kui A3s oleksidki koguaeg keerulised ning tehnilised rajad. Kus saab enda oskusi proovile panna ning valvsus säiliks lõpuni (ilmselt on minu eelistus tingitud Berta omapärast. Kui on kerged läbijooksukad siis on meie ajakaotused parematele ikka ca 1 ja rohkem m/sec. Lisaks olen märganud, et teatud laadi keerukad võtted keeravad Berta ülesse ja tema kiirus kasvab).

Zsòfi rajad liigitan enda TOP3e parima hulka.
Märkus mulle, koera juhtides ei ole vaja kätega tuuleveskit imiteerida – stabiilsus on võtmesõna!



Esmaspäeval osalesin Zsòfi Birò seminar, seekord koerata. Päris põnev oli kuulata tema rajaplaneerimise strateegiat ning kehakeele dünaamikat vaadata. (pea meeles: jalad-future, käed-present). Päris hea mõttelend, et rohkem kasutada (ka väikeste koertega) eest- ja tagantlõikamist ning usaldada oma koera. Harjutada kaugsaatmisi ning panustada juba õppimise hetkel, et koer isesesivalt takistusi võtaks (enesekindluse kasvatamine). Iseseisev takistuste võtmine, see on midagi, mida ma vaikselt Nèraga teen.
Kaugsaatmine, kehahoiak on avatud, lähedalsaatmine siis keha on suletud hoiakus. Lisaks on tal oma koertele väljatöötaud erinevad hääletoonid, et kui on midagi, mis nõuab koera ekstra tähelepanu on ta hääl vaiksem ning teise alatooniga - päris hea mõte! Suure drivega koertele hakata käsklusi röökima siis see võib nad veelgi suuremasse ekstaasi viia ning nad ei pööra sulle tähelepanu.
Märkus mulle, seminar on kasumlik koeraga osaleda.
Väga hea seminar oli ning kohtunikuna on Zsòfi super!

No comments:

Post a Comment