Wednesday, August 3, 2016

võistlus-treening või treenimine võistluseks :)

Vahepeal sai käidud Leader treening-võistlustel. Päris hea moodus näilises võistlusolukorras kasutada treeningelemente nagu koera premeerimine kontaktpindade eest, stardipüsivuse treenimine jne. Ülihea mõte anda võistlustulle siirdujatele aimu, mis on agility võistlus ja kuidas võistlusel teisiti käituda kui treeningul.

Berta etteaste:
Bertaga kontrollisin pingsalt kontaktpindasid – esimesel rajal premeerisin A-d, teisel rajal premeerisin poomi. Ilusad kontaktid oli.

Esimene oli päris kiire ja puhas rada, teisel rajal otsustasin treenigu mõttes ärakutsumist teha (see element on mul kõige kehvema tehnikaga), teadsin eos, et vale tunnelisuu eest ärakutsumine on urukoerale suht võimatu ülesanne, seega sealt saime dsq. Muidu oli ka teine rada perfektselt puhas ja ilus.

Igasuguste ärakutsumiste ja sülepööretega on mul lood päris kehvad. Mul on olematu tehnika. Põhjus väga lihtne, keskmise kiirusega Berta on koer, kellega jõuab valssimisi, eestlõikamist vms peaaegu igas olukorras teha, lisaks sülekad ja ärakutsumised on tema kiirust pärssivad. Kuid nüüd on rakettkoer-Nèra, kellega on lausa kohustuslik teha paljudes kohtades neid elemente, seega olengi Berta trennides neid kasutama hakanud (natuke veel enesekindlust ja hakkan neid tegema ka võistlustel. Tean, et hakkame võistlustel kiirust kaotama, kuid mis seal ikka).

Berta jooksu muuvi



Nèra etteaste:
Nèraga olid lood sellised, et ta otsustas stardispüsimise asemel mulle tünga teha. Ta võis kõike teha aga mitte püsida. Videolt lõikasin välja, kuid enne igat rada sahkerdasime ca 5min, et mingigi püsivus saada. Jummel jammel kuidas see püsimatus mõnikord mind pahaseks teeb!

Absoluutselt kõik muu rajal tehtav on minu arvamuse kohaselt teel tõusujoones ja nauditav aga nii kui starti lähme ja ma näen kuidas ta tagument maapinnalt tõuseb, tahaks karjuda! Meeletu hea tunne on seda rakettkoera juhtida ning temaga rajal joosta, kui ainult ei oleks meil stardis probleeme …

Kaared on endiselt päris „laiajoonelised“ suurel kiirusel aga näen juba paremuse märke ning ma tean kuidas neid lihvida. Aga mida ma ei tea, on stardipüsivus. Päriselt ka, olen vist terve interneti stardipüsivuse teemal läbi lugenud ning tuhandeid tunde youtube videosid vaadanud. Ükski tehnika ega nipp meil ei toimi! Ei toimi ka kõik! Ja ometigi on stardipüsivus see, mida ma juba kutsikaeas temaga treenima hakkasin.

Pole midagi, läbi valu ja pisarate tähtede poole! Nii jneed olümpiavõidud tulevad (agility võiks ju ka olümpiaala olla)?

Nèra jooksu muuvi


Peale võistlust isa sünnipäevatordi söömine ja kosutav jalutuskäik.

metsarajal võis kohata disainkoeri kaunistustega

... ning kohalikku mudakoera

No comments:

Post a Comment