Tuesday, September 18, 2012

15-16.9 TAKO võistlus


Kohtunik: Nils Lindqvist

A0-s 2 hüpperada, osavõtuarv oli päris ilus, 12 koera. Võistluste rajad on alati teretulnud, sest need tunduvad nii lihtsad. Ka seekordne oli kiire läbijooksukas. Tuleviku tarbeks pean endale noomituse tegema, et võtaksin võistlusi tõsiselt ning enne starti viiksin ennast võistluslainele.  Kuigi muudes eluvaldkondades olen külmakõhu ja raudsete närvidega siis agilitys olen täheldanud, et iga väike tavapärasest erinev juhtum lööb mu enesekindluse kõikuma ning kaob kindlustunne. Ise loen seda vähese ettevalmistuse arvele, kus ma kuni võistluspaika saabumiseni ei teadvusta endale, et nüüd võistleme.

Esimene rada.
Natalja veel hõikas, et võta koer kontrolli alla! Mõtlesin veel, et mida ta küll mõtleb, koer on ju ergas, vaatab mind, kontaktne – võibolla jah liiga energiline aga selline ta ongi. Stardivile, rihm kaelast ära, koer kontrolli alla. Kontrolli alla??!! Mina alles planeerin kuhu koer lamama panna kui see sell juba tormab rajale!!! Esimese hooga sain ta tagumikust kinni krabatud, et ikka koos starti minna. Kohe kui uuesti tast lahti lasksin, sama nali, koer tormab iseseisvalt rajale. Kiire ümberorienteerumine ja lendstardist rajale.
Ja terve rada analüüsisin, et mis juhtus! Issand Külliki, sellel hetkel keskendutakse rajale! No ja üks valearvestus tuligi, unustasin valsi ära ja pidurdasin koera hoo maha. Aga seda ma ei suuda ka videolt leida, et kust me selle 5ka saime? Enda arvates oli puhas rada, kuigi jah suurte minu koperduste tulemusena oli mitmeid kohti, kus ma koera hoo kõvasti alla kiskusin aga kust põrguvärk me selle rajavea saime?


 
 
Teine rada.
Keskendusin koera tähelepanuvõtmisele enne starti. Seekord saime ilusa püsistardi tehtud. Kõik läks ilusasti (kuigi juba joostes tajusin, et minu kiirus on penskari oma) kuni selle kardetud hetkeni! Endiselt tunnen ennast ebakindlalt kui pean ees olevale tõkkele koera saatma ja sealt suunama küljel asuvale tõkkele. Ma ise jään enne tõket seisma ja sama teeb ka koer (ja vupsti tuli meil 2 tõrke rajaviga kirja). Ülejäänud rada läks ilusasti.
Kodus vaatasime videot koos koeraga ja see sama tõrke koht kus Natalja hõikab, et ma koera julgustaks ja ütles „tubli koer, hästi“ siis Berta hakkas saba liputama. Alguses tundus, et see oli juhuslik aga nii kui video sellele kohale kerisime ja Berta Natalja häält kuulis, läks koer hiiglama rõõmsaks. Nii testisin ka teiste videodega, kus meie treener oma koertele käsklusi rajal jagab ja nii kui Berta treeneri häält kuulis, hakkasid tal sabalihased hiidkiiresti tööle :D


ps. suur aitäh Leenale videode eest!

Läksime! /foto: Livia Kask
Ilusa hüpe /foto: Livia Kask
Lendkoer /foto: Livia Kask
 Minu edasised sammud võistlustel. Senini keskendusin ainult raja läbimisele, vältisin dsq-d, nüüd on aeg keskenduda oma kiirusele. Mõlema raja videosalvestusi vaadates, tekib küsimus, et mida põrgut ma seal rajal teen. Iga hetk pidurdan koera hoo maha ja minu liikumiskiirus on allapoole arvestust. Seega jalad kõhualt välja ja kiiremini jooksma (seda lauset ei tohi minu raviarst näha, sest endiselt on mul jooksmine põlvevigastuse tõttu rangelt keelatud!).
Indrek vaatas videolt Berta jooksu peale Leena/Tesla oma,  oli tema imestus suur, et mis turistid meie seal võistlusplatsil oleme!!! Täiesti õigustatud küsimus, et miks mina ei jookse sama kiiresti kui Leena, Bertas kiirust on ju!
Lisaks ei näita ma koerale takistusi korrektselt (liiga kõrgelt zestikuleerin) ning Tiina märkuse võtan ka arvesse, et takistusi hakkan varem hõikuma.

Palju õnne Tiina/Lottale III koha eest! Karikas jäi omade ringi :D
Tiina/Lotta ja III koht
Leena//Tesla ja agility tulevikulootuse auhind

No comments:

Post a Comment