Wednesday, August 26, 2015

EMV 2015 Saaremaal 22-23. august

Kohtunik: Bonnik Berthelsen
Aeg: 22-23 august 2015
Koht: Saaremaa, Suure Tõllu puhkekeskus

Hommikul vara asusin teele ning läbi udu poolmagades suundusin Saaremaa poole. Terve tee mõtlesin, kas kõik asjad sai kaasa võetud, kuid võtsin vastu otsuse, et kui koerad, võistlusraamat ja pangakaart kaasas siis on kõik vajalik kaasas.

Saabusin väga heas ajavarus, sain rahulikult võistlusmöllu sisse elada, enesetunne ja meeleolu olid väga head, jõudsin asjad lahti pakkida ning asusin koertega jalutama kui…. kui sain töökõne!!! Kuigi elukogemust ja vanust peaks piisavalt olema, et omada teadmisi, paneb mind endiselt imestama osade inimeste madal enesehinnang, oskus protsesse mitte juhtida ning vajadus oma emotsioonid asjasse mittepuutuva isiku peal välja valada. Ehk teisisõnu kasutati mind mõnusa pehme stressipadjakesena ära, minu emotsionaalne seisund oli selline, et olin paari sekundi kaugusel, et asjad kokku pakkida ja Tallinna tagasi sõita. Õnneks ratsionaalne mõtlemine sai võitu.
Vihasena, ärakasutatuna ja võistlusmeeleolust kaugel olevana läksin rada õppima. Keset õppimise protsessi tajusin, et ma ei fikseerida rada üldse ära, seega kogusin ennast ja keskendusin võistlusele.

Laupäev 22 august
1 rada EMV hy

Üllatavalt lihtne rada, mis omakorda tähendab, et kiired sheltied ruulivad. Mhhh väga lootsin, et kordub 2014 EMV, kus rajad olid tõeliselt nipikad ja väga nauditavad.
Berta oli võistlusmeeleolus, kontaktne ning kiire. Kiirus 4,01m/sec







2 rada EMV ag
Eesmärk olid puhtad kontaktid ja koera kiirust üleval hoida. Kontaktid oli puhtad kuid ilusateks ma neid ei nimetaks. Olid mõned kohad, kust oleksin saanud säästa mõned sekundid, enda hinnangul oli juhtimine natukene lohakas. Kiirus 3,60m/sec (oluline ajakaotus tuli mõnede takistuste rohmakast juhtimisest, kus kaotasin koera)



Kokkuvõttes 6s koht ja 0,00 trahvipunkti.
Super! Olen väga rahul!

Jep, kontakt sai tehtud! / foto: Dagris Punder


Samal päeval oli ka veel lisaks 1 ag rada

3 rada ag
Vot siin olid juba paremad lõksud ja natukene suurem raskusaste kui EMV radadel. Ja kohe algas dsq-de sadu.
Ilmselt pinge langusest tingituna või ma ei tea millest aga sellel rajal jäi poomi kontakt lõpuni kontrollimata ja sealt see viiekas tuli. A kontakt oli selline sõu-sõu.
Kiiruseks 3,50m/sec (nõrk!) ning 5s poomilt


Kiiremini! Kaugemale! Kõrgemale! ...või midagi taolist :)

Pühapäev 23 august
(kahjuks sellest päevast videod puuduvad, viimast hy rada oleks VÄGA soovinud videos näha, kahju :()

4 rada ag
Taaskord selline päris hea rada, keerulisem kui EMV
Kontaktid olid sellel rajal Bertal ilusad, kontrollisin rohkem neid.
Meie tiim sai dsq, kuid selle kohta ütleksin, et see oli väga ilus disklahv . Dsq saime lõpu takistusel, juba rada õppides heidutas mind peale poomi oleva tõkke juurde ärakutsumine. Juba siis teadsin, et oleksin teiselt poolt poomi pidanud minema, et elimineerida koera valele takistusele saatmist. Ja oligi nii, poomini oli rada ilus ja siis läks Berta vupsi valele tõkkele ja peale seda jälle kaunis sooritus. Olin rahul koera kiirusega, kontaktiga ning kontakti kontroll oli päris ok.

5 rada ag
Sellele rajale minnes oli mul pea nii laiali kui laiali olla saab. Unustasin mingiks hetkeks üldse ära, et ma pean starti minema! Koer oli kiire, kuid minu juhtimine selline rabeda poolne, peale A-d oleksin ta äärepealt kaotanud ning vale takistuse poole jooksmisega kaotasin ca 0,5..1sec.
Kokkuvõttes puhas rada ning kiiruseks 3,51m/sec, millega Berta positsioneerus 4ndale kohale. Iseenesest tubli koht!

Tegelikult pani ta esikäpad ikkagi kontaktpinnale.
6 rada hy 
Aiiiii kui kahju mul selle raja dsq-st on, väga kahju!
Minu juhtimine ja koera liikumine oli väga hea, tunnetasin, nägin ja tajusin koera igat liigutust. Juhtisin koera ka ökonoomsemaid nurki tegema ja siis eelviimasel tõkkel lasin ennast lõdvaks, jätsin teda käega ümber kaare tõmbamast ja nii ta tagasi hüppaski. 10000% minu lohakus! Nii kahju sellest rajast, ilmselt oleks tulnud selle võistluse kiiremaid jookse ja koht ka päris hea. Aga siit moraal mulle tulevikus, rada lõppeb siis kui koer on viimase tõkke sooritanud, mitte hetkekski ei tohi ennast lõdvaks lasta ja lubada koeral ise otsustada, kuhu ta läheb! Oehhhh!

Panen siia Sanka hy raja video, et mulle pealuu sisse jääks, et eelviimane tõke oleks pidanud niimoodi võtma!!!


Nèra oli tublidus ise! Kaks päeva hoidsin teda tegevuses, tegime väikseid treeninguid ning lasin tal endal toime tulla olukordadega, kus ümber palju koeri sagimas ning inimesi tegutsemas. Teisel päeval võttis ta Dmitri 7e kuuse Daviesega mängu nii ülesse, et minu koer muutus hetkeks hõbehalliks tombuks ja sheltie Davies tegi selliseid tiire, et ohohohoo.
Nojah ja kui ma lubasin tal Bertat kiusata siis võtsid need 2 tüüpi sellised mängutuurid sisse, et mingil hetkel olid neist kahest moodustunud üks koerapundar. Väga pikalt ma seda ei lubanud teha, sest üks koertest oli ikkagi võistlema tulnud.

Tüüp 3e kuune
 Väga mõnus nädalavahetus oli! Võistluste korraldus oli väga sujuv ning Suure Tõllu puhkekeskus väga lahe (nojah v.a. kanalisatsiooni tuulutusava hais meie toas, tahtis meid Janega maha murda :) )

No comments:

Post a Comment