Friday, August 7, 2015

Koolikell! Koolikell! Meie Nèra läheb kooli!

Kuigi vanust veel päris kasinalt, hakkasime koolis käima.
Panen ajaloo mõttes harjutused kirja, et mul endal ka meeles neid kodus korrata.* 3e maiuse reegel – koer kotist välja ja ise tagurdades annan koerale maiuseid* reegel mulle endale: mitte kordagi! Tõesti mitte kordagi! ei tohi koeraga kontakt kaduda ning likvideerida eos olukorrad, kus koer hakkab midagi muud toimetama või pöörab millelegi muule tähelepanu* keerutamised ühele poole – teisele poole (sellest saab meie leivanumber – koer teeb kiunumise saatel kiireid pöördeid)* „koht“ ja kohapeal ootamine – kohaks on meil puur, kuid seal püsimisega on probleeme, töötame kodus selle kallal* kõrvale tulek ja kõrvalkõnd – kõrvale ta ilusasti ei tule, seega tagumise jalaga tagant ettepoole liikudes aitan tal asendit sättida. Kõrvalkõnd sujub ilusasti (nojah see on see maius nina ees meelitamise protseduur)* lamamine ja lamamas püsimine – lamab aga püsimine on päris kehva, nojah selliselt beebilt seda oodata on liiga ambitsioonikas* tagurdamine – kui Bertal on see probleemiks siis Nèraga teeme seda kergelt* kaheksate tegemine – ühte pidi ja teistpidi (kaheksad siis kohapeal, mitte liikumises)* enda juurde kutsumine – no sellega ei ole kunagi probleeme olnud
Trikid:* trumm* palumine* 2x2 (siin pean otsustama, kas Nèraga hakata tegema jooksu kontakte või 2o2o – tahaks jooksukaid aga ma ei ole hetkel veel pädev seda analüüsima, millist treeningprogrammi see tähendab* roomamine – see tuli väga hõlpsalt meil välja Kui mainin, et tegevused tulid kergesti välja siis ikka ainult nii, et maius nina ees ja meelitades. Iseseisev tegevus või kaugjuhtimine on välistatud – taaskord 2e kuuselt seda nõuda oleks tõesti väga ambitsioonikas. Harjutuste vahel oli mäng ning Nèraga on trenniplatsil kerge mängida, see paneb teda kõik unustama ja ta on keskendunud minule ning mängule. Bertaga näiteks ei ole ma kunagi seda suutnud teha. Aga uus joon, mis avaldus oli see, et kui kõrval teised kutsad mänguhoos või ülesandeid sooritades häälitsesid siis Nèra otsustas ka nendega väga lärmakalt suhelda ning neid rünnata (ma ei tea, kas seda tegevust saab ründeks nimetada aga mina nimetan seda nii). Taaskord selge märk, et koer on arg. Ka teistel inimestel tema puudutamine on vaevaline, väike seakisa või eemale põrkumine toimub. Oehh! Reserveeritus ongi selle tõu kirjelduses sees, kuid lootsin, et äkki saan mina sellise julge isendi. Ega muud teha ole kui pean sellele ekstra rõhku panema ja tegelema. Räägin Nataljaga ja vaatan, kas see oleks hea idee, et igapäev hüppan trenniplatsilt läbi ja lasen teda teistel käperdada.Senise ligi 3nädalase koosolemise ajal ei ole vist möödunud päeva kui mu kutsa ei oleks kohtunud uute inimestega või harjunud mitmete erinevate koertega koos olema. Minu elus eksisteerib 2 versiooni, kas olen ise külas või on mul külas inimesi. Oehhh :) ma ei ole kunagi nii sotsiaalselt aktiivne olnud (okei, Berta tite-eas olin vist samas seisus). Sotsialiseerimine on täistuuridel!

Võitlus
Vaip koeraga või koer vaibaga?
Tüüpiline magamisstiil; diivani ja puuri vahele pressituna

No comments:

Post a Comment