Friday, April 21, 2017

Soomes, Lietos võistlemas 14.4.2017 (TSAU)

Aeg: 14.4.17
Koht: Lieti, Turku, TSAU
Kohtunik: Harri Huittinen ja Markku Kaukinen

Seekord otsustasin, et võistlustulle astub ainult Nèra, las Berta naudib kodus seda rahu ja vaikust ja meenutab kui mõnus oli elu kui peres oli üks koer.
Reisi võtsime ette Stefiga ning otsustasime, et ühel päeval võistlevad mudilased ja järgmisel päeval edasijõudnud, seega kujunes reis 3e päeva pikkuseks.

Soome jõudsime neljapäeva lõunaks. Tegelikult oli plaan isegi varem jõuda kuid laeva check in-s selgus, et viking line suured katamaraanid ei võta lemmikloomi peale ning põhjuseks meie enda Eesti Loomakaitseliit! Nimelt autosse ei saa koeri jätta, pidavat olema liiga suur müra ning laeva ei saa ka tuua, sest välistekile ei saa koerad reisi kestel minna. PS. reis kestab 1h45min. Ehk siis meie vapper loomakaitsjate selts on võtnud vastu otsuse, et koerad ei kannata suurt müra ja ohh seda kurja küll kui nad peavad siseruumis alla 2h pissil käimata olema! No ja muidugi viking line otsustas, et lemmikloomade mittelubamist katamaraanidele ei ütle ka kellegile! Üks asjapulk ütles selle peale, et piletit interneti vahendusel ostes tuleb alati helistada ja küsida kõik detailid üle. Jep, selline see digiajastu eesmärk oligi!
Aga aitab sellest, oluline oli, et saime ikkagi Soome ning väga kiiresti. Esimene päev möödus Lietosse sõites, hotelliga tutvudes ning Turu linnaga tutvudes. Koerad nautisid seda kõike väga! Minu suureks üllatuseks oli Nèra ülirahulik 2e viisaka borderi seltskonnas ning ta käitus selliselt nagu see olekski igapäevane nähtus.

Kohustuslik ühispilt
Printsess üksi
Võistluspäev kestis kaua, sest joosta tuli ikkagi 4 rada. Lieto agility hall on super!!! – suur, avar, valge, kohvik ning siseruumi tualetid. Ruumi oli kõigile nii inimestele kui koertele. Ülilahe võistluskoht, kuhu ma kindlasti veel tagasi lähen!

AG1 rada
Rada oli väga nipikas ning ülikiire. Jalgadele sellel rajal armu ei saanud anda. Eelviimaseks takistuseks oli viltune poom, mis tähendas seda, et (1) ülikiire koer võib keset poomi maha hüpata, sest inertsist võib koer otsejoones liikuda; (2) kui koeraga koos poomi lõppu ei jõua siis koer läheb raudselt valele tõkkele. Seega lidusin lõpuosa nii kui jaksasin ja jõudsime koos Nèraga lõppu ning viimasel hetkel suunasin ta otse olevale lõputõkkele. Videos on hästi näha kuidas Nèra reageerib väga erksalt minu jalgadele ja läheb õigesse kohta.
Minu üllatuseks oli poomil ülehüpe. Hiljem sain teada ka põhjuse, Lieto poom on pikema maha-pealetulekuga, seega Mardil treeniv koer hüppabki sealt alguses üle. Jama, oleks saanud muidu puhta tulemuse
Kiirus 5,54m/sec, -5 poomi eest ja II koht (Nèra oli sellel rajal kõige kiirem – järgnes +2sec aeglasem koer ja see oli Jouni Oreniuse border ning siis tuli 5sec hiljem järgmine koer)

HY1 rada
Ohohoooo rada, otse jooks ja siis kiire manööver, ms nõuab koeraga koos olemaist, kiire otse jooks ja siis jälle koeraga koos, et uus trikikas koht ette näidata. Seda ma teadsin, et Nèra iseseisvalt otse jookseb, teadsin, et suure kiirusega tunnelist sööstab ta ka slaalomisse ilusti kui talle seda jalgadega näitan, kuid üllatus tuli sellest, et ta ühe pulga kiiruga maha ajas. Kahju, et ka videolt ei ole näha, miks vahetult enne rõngast pulk kukkus.
Hiiglama kahju sellest 5kast aga muidu oli meil väga ilus rada ning Nèra oli täpselt seal kus ma rada õppides planeerisin, et on!
Kiirus 6,07m/sec, -5 pulga kukkumine ja VI koht (Nèra oli taas kõige kiirem – järgnes +0,2sec border)

AG2 rada
Taaskord põnev rada, kus algus oli selline: tõke – slaalom – rõngas – järsk pööre jne.
Oi kui hästi minu väike must printsess sellel rajal oma etteaste tegi! Vapustav, milline kiirus ja ilus jooks. Nurgad oleks mõnes kohas võinud olla väiksemad aga küll ajaga väiksemaks lihvime. Poom oli ilus, kuid esimene trahv tuli A-lt, kus ma ise mingil põhjusel diagonaalis eemalduma hakkasin (!!!) ning meil oli lendkiik. Lendkiige põhjustas see, et edasi oli ülipikk otsejooks ning minu adrenaliin oli laes ja nii ma kiige kontrolli ära jätsin. Seega A ja kiik olid puhtalt minu juhtimisvigadest tingitud – oleks ma seal korrektsem olnud, oleks meil puhas rada olnud.
Kiirus 5,57m/sec, -10 ja II koht (Nèra taaskord kiireim – järgnes +6sec order ning mididest oli Nèrale järgnenud midi aeg +12sec aeglasem)

AG3 rada

Vot selle raja oleks pidanud me puhtalt tegema. Otsustasin riski peale välja minna ning teha väga pika stardipüsivusega alguse ning lõpus ilusa manöövri. Jep, Nèra nii ei arvanud, tema otsustas üpris pea minuga koos tulema hakata ja nii ma ta uuesti tagasi viisin ja tegime uue alguse (ma veel korra kahtlesin, kas ta tagasi starti viia või joosta aga õnneks otsustasin ilusama alguse kasuks).
Muidu printsess jooksis väga ilusa raja, olin rahul!

Kokkuvõttes! Nèra oli väga tubli ning kui nähti kui kiiresti see mudilane jookseb, hakati meie jooksude vaatamiseks raja äärde kogunema! Seff! Milline nauding on Nèraga joosta, igas jooksus sain sellise adrenaliini laengu, et tõuse või lendu! Stefi hinnang meie jooksudele oli, et me saaksime veelgi kiiremini lipata, asi on minus ja ma pean koera ülesse drivime. Saab tehtud!

2l korral sooviti meid poodiumil näha
Ülilahe reis oli! Stefi oli reisikaaslasena ülivinge, iga kell kordaks!

Järgmine päev oli Ettie etteaste, seega sain reisilt agilityannuse kätte. Hilisõhtusele laevale, koju saabumine kell 2 öösel, et järgmise päeva hommikul jälle võistlema mi