Thursday, April 6, 2017

TAKO kevadvõistlus


Koht: TAKO hall
Aeg: 1-2.aprill 2017
Kohtunik: Inga Järv

1.aprill Berta etteaste

Väga pikalt Berta sooritusest rääkida ei olegi, kui ainult see, et Berta otsustas see päev mitte joosta. Koera kiirus oli nii mahatõmmatud, et esimesel rajal kui ta kolmandast tõkkest mööda tuli siis ma isegi ei plaaninudki seda korrigeerida, vaid jooksime edasi.

Rõõmustav on see, et poomiga on meil enamvähem kõik korras. Stoppe ta lõpus ei tee aga üle ka ei hüppa. A-ga on asjad arengus, küll EMV-ks korda saame!

Minu üllatuseks oleks Berta ühelt AG rajalt isegi esikoha napsanud kui ma ei oleks teda A-lt liiga vara sundinud mahahüppama ja manöövrit tegema. Aga see ei olegi oluline, Bertaga on lihtsalt nii fun joosta ja ma naudin neid meie hetki platsil. Mul on endal tunne, et kui ma Bertaga jooksen siis on mul naeratus näol ning ma olen vaimustatud kõigest, mis ta teeb. Isegi kui ta otsustab rajal lonkida siis mõtlen, et ahaaa koer on väsinud ja las ta siis longib!



2. aprill Nèra etteaste
Ütleme nii, et kui ma ei oleks sekkunud Nèra tegevusse oleks meil sellest võistlusest kirjas 3 puhast raha! Ihihiii! Esimene AG raja puhas tulemus läks selle nahka, et ma otsustasin enne A sooritust mingil väga kummalisel põhjusel käsi plaksutada (!!!) ning Nèra mõtles, et ahaaaa ju siis ei pidanudki minema A-le vaid tulema minu juurde ja nii ta äkki mu jala juures oligi.

Teine AG rada läks selle arvele, et olin ühest tõkkest 0,5m liiga kaugel. Ma tõesti olin üllatunud, et koer sinna tõkkele otse ei jooksnud (hea põhjus takistuse fookust kinnistama hakata), vaid otsustas tõkkest mööda joosta minu juurde. A1s ja A2s ma trahvipunktidega radu kirja ei soovi, seega võtsin meelega dsq ning korrigeerisin enda asendit ja voilaaaa koer tegigi takistuse soorituse perfektselt!

HY rada loomulikult puhas, sest olin 2e eelmise raja osas vitsad kätte saanud ning otsustasin rajal võimalikult vähe rääkida ning igasuguseid plaksutamisi vältida, et mitte koera tähelepanu asjatult eemale juhtida. Pean hakkama mõistma, et Nèra on tark koer ning teda ei ole vaja ekstra aidata või muud moodi takistustele liigselt suunata. 



Ütleme nii, et A1 rajad on meil kõik olnud sellised peaaegu puhtad ning põhjus, miks dsq tuleb on ainult minu puhas ülejuhtimine. Üllatunud olin, et rajal esines kott-tunnel, Nèraga me seda proovinud ei ole kuid koer sooritas selle veatult. Olen kindel, et talle jõudis alles finišis kohale, et rajal oli takistus, mida ta varem näinud ei ole :)
Nèra kiirus oli suht kesine ning ainukene põhjus oli selles, et neljap ja reede tegin temaga väga väsitavaid trenne ning laupäeval ta ei puhanud, vaid kodus olles ootas ta mind terrassiukse taga. Peaksingi mõtlema, et äkki kui Berta võistleb siis Nèra on ka minuga kaasas, sest üksi kodus olles on ta kärsitu ja vaimselt väsitab ennast.
Nèra kontaktid olid ilusad, ühe raja poomi ülehüpe oli tingitud ainult sellest, et rajal oli juba dsq käes seega ma lonkisin tal poomi kõrval ning koer ootas mind järgi ja nii ta samm sassi läkski.

Järgmisel võistlusel tuleb rada joosta paremini ning lolluse vead peavad olema välistatud! Meelespea peaksin ka endale seadma, et kui on võistlus siis eelnevatel päevadel intensiivset trenni ei tee ja koera ära ei väsita! Ahjaa võistlustel ei tohi mugavustsooni laskuda ning teha võtteid, mis on turvalised - eesmärk on kiirus! kiirus! kiirus!
Rajal rääkimine on keelatud! Nèrat ei ole vaja ergutada, ei ole vaja öelda mingeid mõttetuid käske, mis koeral ei esine. Ja jummel-jammel rajal joostes plaksutamine keelatud!!!

Kokkuvõttes olid mul tublid kutsad!

No comments:

Post a Comment