Wednesday, May 3, 2017

Läti Nèrale ja Eesti Bertale

Riga Mayors Cup 

Aeg: 30.4.2017
Kohtunik: Sari Mikkilä
Osaleja: Nèra + mina


Tegin teoks oma mõne aasta taguse unistuse ja võtsin vastu otsuse, et lähen Riiga võistlema. Otsustasin Berta koju laisklema jätta ning Nèra tööd tegema kaasa võtta.
Plaan oli laupäeval kohale minna, pühapäeval võistelda, öösel koju tagasi sõita ning Tallinnas Bertaga Terjerite Meistrivõistlused võistelda. Plaan sai ka teoks!

Natukene ebameeldiv oli laupäeva pealelõunal Riia poole sõitma hakata kui maha oli sadanud arvestatav kogus lund ning autol all suvesussid. Eks tuli võtta eesmärgiks sõita kiirusega, mis on ilmastikuoludele kohane, seega viperusteta jõudsime Riiga. Ööbimiskoht oli sutsa kahtlases kandis aga võimalik, et meil olid hoopis mingid eelarvamused. 

Pühapäeval võistlusplatile jõudes oli taevas ähvardavalt tume aga õnneks esimesteks startideks lõi taevas selgeks ja saime nautida terve päev päikest ja kevadkarguse soojust.
Seega selle aasta esimene välisvõistlus! Mul on Nèra kohanemisvõime üle ääretult hea meel. Pole oluline, millisel platsil me võistleme, pole oluline, millisel pinnasel me jooksema ning tähtsust ei oma ka see, et koer peab startima suhteliselt inimrohkes olukorras. Nèra saab selle kõigega hakkama. Jah ma näen hirmu tema silmades ning kehahoiak näitab, et ta ei ole oma elemendis aga kohe kui oleme oma stardirutiini teostanud, omavahel enne starti silma vaadanud ning koera starti pannud, algab meie ajajärk. Algab see aeg kus eksisteerime meie kahekesi ning agilityplats. Meie meeskond on imeliselt kokku sulanud (jah, esineb nooruse apsakaid ja minu rabistamist kuid see ongi mängu ilu!) ning rajal jookseme juba väga kauneid jookse. Mind ikka hämmastab kuidas ta minu kehakeelt loeb, kuidas üks väike käe liigutus ja koer muudab oma jooksutrajektoori. Imeilus.


Oma võistlust alustasime Open radadega.

Esimene Open AG rada.
Rada oli suhteliselt triki aga ei midagi ületamatut. Oi kuidas ma naudin neid lõksudega ja rohkete detailsete manöövritega rada! Sellistel radadel tunnen, et me meeskond saab kõige hakkama! Saavutasime puhta tulemuse ning kõige kiirema aja, mille tulemusena maabusime otsejoones finaali. Videolt vaadates tegid mind rõõmsaks poomikontakt, imeilus! 
I koht ja finaali

Teine Open AG finaalrada.
Taaskord väga lahe triki rada, mille jooksmist ette nautisin. Ainus koht, mis mulle ei meeldinud oli pikkus, kus oli 90kraadise nurga all tagasipööre out- käsklusega. See oli ainus koht, mis valmistas mulle ebakindlust ning mulle ei meeldinud see, et ma ei suutnud mõttes seda kohta puhtalt joosta (enne starti jooksen alati raja puhtalt läbi). No ja kui see koht kätte jõudis olin sellest pöördest nii haaratud, et jätsin pikkuse näitamata. Nèra jooksis pikkusest mööda, ilmselt kogenud koer sellist viga ei tee, kuid minu väike nässakas tõlgendas minu maha pööratud kätt valesti. Oi kui kahju sellest apsakast oli! See oli ainus koht, mis oli komistuseks, ülejäänud rada oli perfektne! Minu hinnangul oleks puhta raja korral Nèra tulnud Open võitjaks aga oleksitega ongi teema, et nad jäävadki oleksiteks! 


Nèra A1 esitused olid nadid ning nadiks tegi rajad (1) poomi hiidsuured ülehüpped. Mulle jäigi arusaamatuks, millest need ülehüpped tingitud olid? Õnneks hiljem kui võistlus lõppenud, sain korrektuuri teha ning seejärel sooritasin 3 perfektset poomi sooritust. (2) need olid hirmpikkade vahedega A0 taseme rajad (takistuste vahed 7..9m), mis mind tõsiselt vihastasid. Tean tean see on puhtalt minu probleem aga olen ka varem täheldanud, et ülilihtsad rajad ajavad mind vihale ja tulemuseks on Nèra väga kole jooks. Kuigi õnnestus ühelt rajal 3s koht saada siis minu silmis on tegemist radadega, kus ma ei suutnud ennast kokku võtta ja lasin ennast raja lihtsuses heidutada (märkus mulle tulevikus, selliseid asju ei tohi enam juhtuda)

Tore võistlus oli! Õhkkond oli väga vahva ning tore oli tunda teiste kaasaelamist meie Open radadel, väga südantsoojendav. Võistluspaik oli väga vahvas kohas, kõrvalmajast sai sooja kohvi osta, koeraga sai mõnusas rannas jalutada ning seltskond oli super! Ühesõnaga üks ülitore ja lõbus ettevõtmine oli meie Riia võistlus, järgmine aasta kindlasti kordan!

Siiralt hea meel on mul Jane Open poodiumi koha üle ja veelgi suurem rõõm on Ene üleminek A2e. Super tulemused mõlemalt!!! 


Terjerite Meistrivõistlused
Aeg: 1.mai 2017
Kohtunik: Elika Lass
Osaleja: Berta + mina

Järgmine päev asusin Bertaga võistlustulle Terjerite meistrikal. Kahju, et alles peale regamist märkasin, et tavapärase TAKO asemel on võistlus Leaderi treeningplatsil. Oleks varem märganud, oleks selle kurjade pilkudega vürtsitatud meistrikad vahele jätnud :D
Mingil põhjusel võistluste algus venis rohkem kui tunni võrra ning tulemuste ootamise kannatus katkes kell 21 :D, ajaloos esimest korda läksin koju teadmata, millisele kohale maabusime.

Berta HY rada
Rada oli mõnus jooksukas ja kerge. Natukene olen pahane enda peale, et kogu võistluste jooksul ei suutnud ma ennast kokku võtta ja meeleolu võistlusteemaliseks võluda. Õppisin rada ja jooksin rada sellise „käegalöömise tundega“ , ei teagi, miks ma kogu üritus tõsiselt ei võtnud. Päris piinlik enda pärast.
Tõrkepoiss tuli meil 3nda takistuse juures kui mul tuul tuka silmile puhus ja juhtiva käega seda eemale lükkama asusin, eks see ajas koera segadusse + mingil põhjusel liikusin ise ka natukene valesti.
Tulemuseks 5kas ning kiiruseks 3,95m/sec

Berta AG rada
Tubli Berta tegi kõik kontaktid ilusasti ära aga minu puuduseks võib öelda, et ma ei ärgitanud koera enne starti ega rajal. Ma tõesti ei tea, miks ma sellise suhtumisega olin!!??
Puhas rada ja kiiruseks 4,32m/sec



Kokkuvõttes saime 4nda koha. Berta on tubli koer, teeb kõik täpselt nii nagu ma näitan ja mis talle on õpetatud. Eks see tulesäde tema silmis puudub aga võib-olla ükspäev ma seda temas ikkagi näen. Ja kui ei näe siis tavaelus on ta maailma kõige parem, lahedam ja kallim koer !

Väike mälestustes surfamine :) Selline nägi välja meie esimene Terjerite Meistrivõistluste jooks :)  Väike muutus toimunud või kuidas!?



Tore nädalavahetus oli! Selliseid võiks rohkem olla või kui aus olla siis terve mai kuu tõotab selliseks kujuneda!

Aitäh teile mu kallid printsessid, et viitsite minuga koos sporti teha ja nii tublid olete!

Ikka samad koerad, sama koht, kuupäev erinev :)

No comments:

Post a Comment