Wednesday, May 11, 2011

10.05. 2011 SK trenn


Täna oli meil Bertaga ainult SK trenn.
Põhjuseks see, et nädalavahetusel leidis Berta endas ürgse jahimehe kutse ning enne rebaste jahtimist võttis ta kassid ette! Loomulikult kui sa kassi jälgi ajad taga ning pead selleks traataia minimaalsetest pragudest ennast läbi pressima, üle suurte kraavide hüppama ning naabrite basseinis kolama siis mingil hetkel võivad lihased järgi anda. Vot see asi juhtus ka Bertaga, sest esmaspäeva hommikul ta lonkas ning jalutamas käisime nii, et koer hüppas kolmel jala. Vaatepilt oli koomiline aga tegelikult olukord tõsine.
Muidugi esmaspäeval ehmatas selline olukord meid väga aga asja uurides sai selgus majja, tegemist lihase venitusega, mis mõne päeva möödudes kaob minema. Eks siis saigi jalga masseerida ning jalutuskäike minimaalselt tehtud.
Võtsin Nataljat kuulda ehk kui tundub, et koer lonkabki siis igasugune agility mõneks ajaks tahaplaanile jätta. Kuigi teisipäeva õhtuks Berta lonkamine oli kadunud, ei teinud me mingeid agility vaid puhast SK-d.
Vaene koer, kes aeg-ajalt nii kurvalt vaatas kuidas kõik hüppasid jooksid ja tegid trikke ja meie totud olime rahulikult. Aga Natalja kiitis meid, sest terve see 1h oli Berta ülikontaktne ja innustunud tegija.
Aga harjutused:
  • kõrvalkõnd – edasi/tagasi ning pöörded. Koer on ideaalset kontaktne aga kuna ta on harjutuste tegemisest nii innustatud siis käib kõik ülienergiliselt. Kipub liiga ette minema ja üritab aimata millal ma seisma jään, seega kui aeglustan käiku siis ta juba jõuab vahepeal istuda. Aga üldjoontes on pilt ilus, ilmselt kui ta rahulikumaks muutub siis paraneb ka kõrvalkõnd oluliselt
  • püsilamamine – no ta teab, et peab lamama rahulikult aga ikka üritab aimata, millal ta peab mu kõrval olles „kõrval asendisse“ minema ja millal võiks minu poole roomata. Aga nii suures joones on ka püsilamamine päris hea, ainult peame seda palju harjutama. Ka siin kehtib reegel, et kui koera innukus paar kraadi allapoole läheb siis ilmselt on püsilamamine väga hea
  • lama-istu-püsti käsklused kui koer ei muuda asukohta. Tegelikult tuleb see väga hästi välja aga ma pean ise ülihoolikas olemas, sest nii kui ma natukene toppama jään ja ei anna koerale konkreetse juhise siis ta oma-algatuslikult teeb need käsklused ise, et aimata, mida ma soovin. Päris naljakas oli vaadata kui ma ei andnud ühtegi käsklust ja Berta tegi ca 1min jooksul iseseisvalt neid käsklusi ja muudkui vaatas mulle otsa, et kas seda sa soovisid!
  • Kõrvale tulek põhiasendist – no tuli välja, et ma ei olegi seda õigesti õpetanud. Aga Natalja juhendamisel sain ka selle paika ja mis muud kui nüüd hakkan seda õigesti treenima

Tegelikult puhas SK trenn oli päris hea vaheldus, sest saime Bertaga Natalja väga suure tähelepanu osaliseks ja nii mitmedki minu juhendamise vead sai korrigeeritud.  Igal juhul sain palju vihjeid juurde, et kodus õpetamisel hoolsam olla.


No comments:

Post a Comment