Monday, July 4, 2016

Võistelda on lahe!

Koht: Pärnu / Pärnu Agility Klubi 
Aeg: 3.7.2016

Kohtunik: Svetlana Zolotnikova



Pärnu Pärnu Pärnu, mulle meeldib Pärnu! Avastasin, et peale Jõulumäe on väga vahva võistelda ka Lubja tn platsil. 

Enne võistlusi on 2 rangelt sisse juurdunud asja; Bertat hoian paar päeva enne ja võistluspäeva hommikul kasina toidu peal ning enne starte teen suurema soojendustiiru. 

Pärnus keeldus Berta autost välja tulemast, ta oli ennast nii mõnusalt pessa kokku kerinud ning ilmselgelt oli talle sombuses ilmas jalutamine vastumeelne. Aga noh sellistes asjades ei jää kunagi koera tahe peale, seega tiirule. Jalutades vaatasin, et ohhoooo koer on energialaksu saanud, lippab murul ringi, nina maas ja saba teeb rõõmuringe.
Kui üks hetk avastan, et põõsa all teeb Berta midagi kahtlast ning kui ma teda hüüdsin, pöördus minu poole väike valge koer, kelle oli suus temast suurem leivakamakas. Normaalne, enne starte!
Vupsti oli koerast suurem leib nahka pistetud ning Berta suurus 2xne. Ma isegi ei suutnud koeraga pahandada, sest Berta näoilme oli nii rahul kui rahul üldse saab miski olla.

1 rada HY Berta
Minu selle aasta üheks eesmärgiks on leida ülesse nupp, millele vajutades saan Berta koheselt käima. Trennis/võistlusel olen täheldanud, et koera „paneb käima“ see kui meil tekib mingi eksitus ning sunnin koera uuesti harjutust tegema või ütlen „ei“.
Üllatusena otsustas Berta slaalomist varem välja tulla, olin tõsiselt sellest üllatunud, ei mäleta, et varem oleks minu liikumine koera slaalomit seganud. No alustasime slaalomit uuesti, Berta korra haukus ning käima ta läkski. Ülejäänud rada oli kaunis ning olen rahul juhtimisega.
Kiirus 3,13 ning 8s koht

2 rada HY Berta
Taas kord rada, mis esialgu tundub kerge kuid tegelikkuses päris palju lõkse sees kui lohakaks muutuda. Ehk siis esimese raja tagurpidine versioon. 
Berta ning mina olime täpselt seal kus rada planeerides, koer kiirus selline nagu olin arvestanud, seega selline mõnus turvaline jooks
Kiirus 4,12 ning 5s koht

3 rada AG Berta
Ainus eesmärk oli kontaktid ning tehtud need said. Ütleme nii, et need ei olnud kõige kaunimad aga samas rajal joostes hindasin need tehtuks ning tehtud nad ka said.
Nüüd kui Nèraga jooks on võrdluseks siis Bertaga võistlusel/trennis joosta on tõeline jalutuskäik, koguaeg tahaks kiiremini ja kiiremini joosta, küll ma Bertat ergutan , kuid mul on kurikahtlus, et kiiremaks me väga ei saagi.
Kiirus 4,26 ning 5s koht




4 rada AG Berta
Taaskord näiliselt kerge rada, kuid sees salakavalad lõksud. Berta oli tublidus ise ning meie rajaplaneering oli selline nagu arvestanud olin. Kontaktid said tehtud (jep, oleks võinud paremini) ning koera kiirus taaskord mõõdukas.
Kiirus 4,13 ja 6s koht



Kokkuvõttes oli Berta enda kohta tubli ning kiiruse osas pean nuputama, millega ma seda koera motiveeriks, et ta lippaks oma täistuuridel.

1 rada HY0 Nèra
Ma teadsin seda, ma teadsin, et ta keeldub stardipüsivusest kui kari koeri ta selja taga. No ja oligi niimoodi, Nèra keeldus ootamast, võttis esimese tõkke ning dsq käes. Ainult vanajumal teab kui palju ja kui erinevates olukordades oleme stardipüsivust harjutanud. Ainult mina tean kui palju erinevaid tehnikaid me harjutanud olema. Ja nii ongi, see mis täna töötab 100% on homme töövõimetu meetod. Minu läpaka otsingumootor on paks sõnadest a`la „start line agility“, „start line approach“, „how to handle agility start line problem“, „brilliant start line tehnique“, „start line method agility“, "start line stay", "rock solid start line stay in agility, "rock solid start line stays in dog agility" jne.jne. jne. Olen kõik need lehed läbi lugenud, lugenud foorumeid, küsinud nõu proffidelt ja no ei tööta ükski nõuanne. Nii kui mudilasele ütlen „ootan“ on ta nagu nopkast nõelatud ja asub jooksma! 

See, kes minu-Nèra stardipüsivuse probleemi lahendab, seda olen ma nõus varustama aasta jagu maailma kõige kallima jäätisega.

Peale piiiikkkka pusimist saime rajale ning tunnelisse kaugsaatmisel kargas mudilane kätte, jep ma tean, et ma asusin tagurdama enne kui mudilane tunnelis aga ma otsustasin, et ma ei tee seda ka talle kergemaks. Tahan meie koostöö viia sellesse staadiumi, et kui ma näitan kehakeelega midagi ja hakkan ise teises suunas liikuma siis ta tõlgendab seda, et ta sooritab manöövri ja alles siis hakkab mulle järgneva. Vastasel juhul hakkame asjatult tulevikus aega kulutama.
Üldjoontes olin sooritusega rahul ning kui minu juhtimistehnika ja harjumine mudilasega saab veelgi kogemust juurde, hakkame ilusaid jookse tegema



2 rada HY0 Nèra
Seekord isegi stardipüsivus toimis. Kuna ei raatsinud seda õhkõrna püsivust rikkuda siis alustasime küllaltki vara jooksu. Seekord oli tõrge minu koledas näitamises peale 2e tunnelit. Videolt vaadates ei saa ma aru, miks ma sellise kummalise manöövri tegin, ka teine tõrge oli minu soovist näidata Nèrale takistust liiga kaugelt. Kui aus olla siis ma taotuslikult tegin seda, et mitte harjutada koera liiga käeotsas elama.



Kokkuvõttes olen ma mudilasega väga rahul; küll see stardipüsivus ka millalgi tuleb, selles ei ole küsimustki ning need tõrked on ka sellised, mida kogenud koeraga (eeee ikka vast kogenud koerajuhiga?) väga ei juhtu. Seega lihvime edasi meie koostööd.

Mudilasega jooksmine on puhas nauding! Kui seda tunnet surfimaailma tuua siis saab öelda, et enne kui sa ei ole glissi sõitnud (see on selline olukord kui surfilaud libiseb meeletu kiirusega mööda veepiiri, ning „uppuva“ surfilauaga püsid pinnal) siis sa ei ole ka surfanud. Jep sa võid purje üles jebida ning laual tasakaalu hoides edasi kulgeda ja hüüda „juhhuuu hang loose, ma olen surfar!“, kuid hetkel kui jalad aasadesse lähevad, keha trapetsida purje külge haakub, glissis lauaga laineharjalt algelise frontloope katse teed siis sa tajud, et kõik eelnev oli merepinnal virvendamine ning naljamäng. Ohhhh neid ülikauneid WS tuulesuundi Ristnas või W suunda Väänas … ahhhhh!

Aga koeramaailma tagasi tulles siis minu lähima kuu eesmärgiks on mudilasele stardipüsivuse maailma edasi tutvustada ning Bertal motivatsiooni käima tõmbamise nupp ülesse leida …ahjaa kontaktimaailm on endiselt aktuaalne!

Seega ees ootab meid töö töö töö ja ainult töö – cool!

No comments:

Post a Comment