Thursday, September 22, 2016

Agility vanasõna :)

Mõista, mõista, mis see on?


See on, milleta ei möödu mul päevagi.
See on, millest ma ei saa aru mitte kui raasugi. 
See on, mille kohta on igaühel oma teooria.
See on, mida kõige rohkem treenitakse.
See on, milles kõige rohkem eksitakse.
See on teema, mis varem või hiljem agility inimeste jututeemasse imbub.
Kuid ometigi kõik koerad armastavad seda, kuid koerajuhid ohkavad

Loomulikult see on - jooksukontaktid!

Kontaktpindadega on mul üldse üks iseäranis naljakas olukord. Minu vanemad elavad väga kirglikult Berta ja Nèra võistlustele kaasa. Alati tagasiteel peale võistlusi olen andnud lubaduse, et ma helistan neile ning annan ülevaate. Kuna treeneri poolt on mulle peale pandud veto, et ma ei tohi võistlustel saada tulemust kirja kui seal sees on kontaktpinna viga siis on päris palju jookse, kus teen ise dsq. Seega tihti pean helistades ütlema sellise lause: „ Berta jooksis ideaalselt ning meil oli väga ilus koostöö aga ma pidin kontaktpinnalt dsq võtma. Aga jooks oli ilus!“. Selle peale on emal/isal stamplause: „Jälle sa rikkusid Berta jooksu ära. Miks sa siis need kontaktpinnad endale selgeks ei tee“. Mulle teeb see alati nii nalja aga samas on neil tuline õigus. Miks ma siis ikkagi ei tee endale selgeks kuidas koerale kontaktpinna ilusat sooritust selgeks teha.
Eks ma selle küsimusega maadlengi ning Nèraga üritan lunastust saada :)

Ühesõnaga on meil Nèraga 120cm kõrgus ning meie treeningmeetod on läbi juhuse saanud väga kummalise teooria osaliseks. Kõrguste tõstmine käib mul 10cm kaupa (see ei ole hea meetod aga nii ma olen plangu ehitanud) ning allapoole planku naljalt ei saa lasta (ütleme nii, et mul läheb pool päeva kui tahan plangul kõrgust lisada/vähendada, seega asja nimi on - laiskus).

Seega kui plank järsku 10cm kõrgem, algavad koeral suured ülehüpped. Ja siis läbi juhuse avastasin, et kui ma kontaktpinnale vaiba panen siis koeral ei esine ülehüppeid! Võtan vaiba ära – ülehüpe; panen vaiba tagasi – ilus kontaktisooritus. Miks nii, ma ei ole suutnud välja nuputada (aga see kinnitab ühte teooriat, mida ma kuulsin – koerte kontaktpinna sooritus on psühholoogiline küsimus)!

Seega nii ma hetkel treeningi, kontaktpinda katmas vaip. Peale ca 2 nädalast sooritust hakkab vaip tasapisi allapoole minema ning ca 4nädala möödudes on vaibatud ilusad kontaktisooritused.

Läbi raskuste tähele poole, vist?



..ja nüüd Zaragozasse MM-i vaatama, et inspiratsiooni saada ning ennast motivatsiooniga laadida :)

No comments:

Post a Comment