Friday, September 9, 2016

Luigel jooksmas

Koht: Luige RV / INT, TAKO
Aeg: 27-28.8.2016
Kohtunik: Seppo Savikko


S.Savikko rajad olid kergel öeldes imelikud. Mulle isiklikult väga meeldivad tehnilised ja keerulised rajad, kuid ei meeldi joosta radasid, kus tunnen, et lisaks jooksmisele pean jälgima koera ohutust (kui ma pean aeglaselt kulgeva Berta ohutuse eest muret tundma siis hirmuga alati mõtlen hullupööra kihutavate borderite peale).
Savikko rajad olid just täpselt sellised, kus iga manööver oli out-käsklusega ning tõkete vahed olid kohati ülikitsad. Lisaks oli väga kummalisi tõkete asendeid, mis ei teinud raja raskemaks, vaid ohtlikumaks. Ei saa aru, miks on oluline teha rada kus rõngast 180kraadise ümberpöördumisega peab A-le minema. No tõesti ei ole see tehniliselt raske sooritada aga tuleb adrenaliini tulvas vaadata, et koerale jätaks manööverdamise ruumi! Ühesõnaga nii mõneski kohas oleks tahtnud küsida, et mis selle skeemi mõte on?

Esimene päev läks Bertal sisseelamiseks (noh ikkagi 2 nädalat olime puhanud ning kübetki trenni ei olnud teinud). Esimesel agility rajal tegi ta puhta tulemuse ning kiirus oli 3,95m/sec. Teistel radadel parandasin kontaktid ära, seega tulemus dsq

Teine päev 
1 rada HY RV
Berta oli hoos, tegime ilusa soorituse ning tulemuseks 10s koht ning aeg 4,01m/sec. Ilmselt oleks ca 2sec kiiremadki olnud, sest Berta tahtis esialgu valet tõket võtta ning ärakutsumisega kaotasin aega

2 rada RV/Caciag AG
Berta taas hoos ning kõik nõmedad kohad tegime kindla liikumisega ära, kordagi ei tekkinud ohukohti. Kiiruseks 3,93m/sec ning kohaks 5

JA siis JAAAA siis, selgus, et Luige RV võistlusel (HY+AG) tuli minu printsess 3ndale kohale!!! Olin ehmatusest oimetu, kuid eks meie ruulimegi siis kui keerulistel radadel on kiired koerad dsq saanud. Aga võit on võit, vahet ei ole juuuu!
Juhhuuuu minu rõõm on üüratu!



Enne Berta etteastet tegi Nèra väga tublid A0 jooksud!
Esimesel rajal saavutasime dsq, sest enne minu märguannet otsustas Nèra ise jooksma asuda ning selle parandamine tõigi meile dsq. Ülejäänud rada ilus puhas ning jäin väga rahule.

Teisel rajal tegime puhta soorituse ning kiirus 6,80m/sec. Koer liikus väga ilusasti, mõnesekundiline ajakaotus tuli sellest, et üritasin väga kaugelt koera juhtida ning noore koera jaoks oli see liiga keeruline ülesanne. Nèra tegi paar autiiru minu lähedal ning jooksis edasi
Taaskord juhtisin rada niimoodi, et kõik manöövrid olid sülepöördega/tagantlõikamistega ning tunnelisse saatmised väga kaugelt. Tõeliselt suur nauding oli näha kuidas mudilane ja mina saime üksteisest enamuse ajast aru. Üliuhke olen väga suurel kiirusel tehtud tagantlõikamise manöövri üle, mille järel pidi koer minema vasakule tunnelisse iseseisvalt – ei ühtegi üleliigset minu ega koera liigutust ning totaalselt ilusad ökonoomsed nurgad! Wow! Olin väga uhke selle üle. Kusjuures rada õppides tegin otsuse, et teen kõik sülepöörded ning tagantlõikamised, kuigi ei olen kindel, kas koer neid teeb. Vahet ei ole, sest me olemegi ju õppimise protsessis.

Selle võistluse Nèra jooksudega olin väga rahul! Meievahel hakkas tekkime väike meeskonnatunnetus, kus me mõlemad jookseme ühte rajaskeemi. Ilmselt üldse esmakordselt rada õppides planeerisin koera liikumist sellisena nagu see ka päriselt joostes oli. Bertaga ei ole siiani seda saavutanud.
Nèra A0 kokkuvõttes 3s koht!

Nèra suhtumine karikate suurusesse on näha :)
Tublid tüübid olid!

Peale võistlust puhkuse jätk Hiiumaal

3 aastat mässamist ja eksootika õitseb minu aias, jeeee
Liblika paarisrakend söömas
Õnnestus ka liblikas suht normaalne pilt teha

No comments:

Post a Comment