Tuesday, April 10, 2018

Nèra lippas JEO toetusvõistlustel ennast esimeseks :)

Koht: TAKO hall / JEO toetusvõistlus 
Aeg: 8.4.2018 
Kohtunik: Tiina Jürjo 


Alguses mõtlesin, et raputan ka Berta tolmust puhtaks ja panen ta stardijoonele, kuid siis mõtlesin ümber. Püsin ikka esialgses plaanis, et Berta kord on särada kui ilmad lähevad soojaks ja on välisvõistlused. Neid ta naudib. 
Seega kirja sai pandud ainult Nèra. 

Tiina oli meile taaskord põnevad rajad ülesse pannud. Esimesel pilgul tundusid suht kerged kuid siis panin enda hoolsa rajaõppimise radari tööle ja märkasin lõkse, kuhu koer oleks võinud minna. Õnneks rada järgis koera liikumise trajektoori, seega kui ise segama teda ei kipu siis olid kõik tehtavad. Etteruttavalt ütlen, et Nèral vedas, ma tema jooksutrajektroorile ette ei hüppanud ega muudmoodi teda seganud :) 


AG rada 1 
No kui aus olla siis ma selle raja õppimises natukene spikerdasin. Ühes kohas mõtlesin valsi teha aga siis juhtusin kuulma kui Tiina ühte õpilast õpetas, et siin on koeral mugavam joosta kui koerajuht oma valsiga teda segama ei tule. Ihihiiiii seega ma analüüsisin seda väidet ja jõudsin järeldusele, et tõesti, koerale on kõige mugavam seda liini joosta kui ma tema ette seal susserdama ei lähe. Üks hea õppekild oli ka Tiina õpilase juhendamist kuulda, et kui selline mittetrajektooris slaalom on siis ei tasu koerale ette oosta ja tugevalt sisseminekut näidata. Ma oleks niivõinaa Nèrale slaalomit kaugemalt näidanud aga ma hakkasin seda infot analüüsima ning saingi teada, miks viimasel Soome võistluse Esa Mutoka radadel nii paljud sommid eksisid. Kuigi slaalom oli keerulise nurga all aga koera jaoks loogiline siis kippusid koerajuhid jubedalt sisenemist näitama ja just nii, et ise jäid sisenemise trajektoorile. Loomulikult see segas koera ja koerad eksisid. Mhhh päris lahe, et niimoodi möödaminnes sain õpetusi, mis mind mõtlema panid ja mulle endale uusi mõttedi juurde andis. 
Aga puhas tulemus esimesel katsel. Kiiruseks 5,28m/sec ning kohaks I 



AG rada 2 
Vot see rada meeldis mulle endale kõige rohkem! Pikalt mõtlesn, et kummalt poolt poomi joosta. Esimene katse jooksin endale mugavat trajektoori nign Nèra hüppas poomi üle (hiljem selgus, et see lahendus oli ca 1sec aeglasem). Järgmine katse tegin teiseltpoolt poomi, oli koerale selgem, mulle endale küll ebamugavam aga mitte nii väga. Tulemuseks ilus poomisooritus ja oluliselt kiirem rada. 
Seega kokkuvõttes ka see rada puhas tulemus, kiiruseks 5,73m/sec ning kohaks I 



AG rada 3 
Jälle laheda planeeriguga rada aga ma ise olin kuidagi lohakam. Mhhh, nii ei tohi! Pikalt kaalusin raja alguse planeeringut enne poomi. Esimesel katsel puhas tulemus, kuid hiljem kuulsin Tiina käest et poom oli sõu-sõu (ma ise loen seda küünekontaktiks, mis treeningutel ei ole lubatute tegevste kirjas!). Mhhh endiselt on võistlusolukorras kehvakesed need poomid, kus ma ise enne lõppu hakkan kuskile poole suunduma. Pean seda edasi treenima, see on hetkel nõrk koht. 
Seega esimene katse puhas kuid tahtsi ka teist alguse planeeringut proovida, seega panin ka krodusrajale kirja. 
Teise katse algus poomile oli parem (ehk siis teiseltpoolt takistust), kuid kahjuks olin jube ülbe ning tõmbasin koera enne poomi tugevasti endapoole ja sealt see viiekas tuli. Seega viiekaga rada oli ca sekund kiirem puhtast aga põhjuseks on ka see, et kui ma nägin poomi ülehüpet, hakkasin Nèrat rajal toetama oma kaasajooksmisega ning tegin tihedaid enda samme ja käed liikusid õlgadest tobedalt kui kiiresti. Ok nüüd sain kinnituse, et saan Nèra kiiremaks kui temaga koos kaasa jooksen ka ergutan oma kehaliikumisega. Kuid selle tehnika kasutamine eeldab, et ma hakkan radadel ennast kindlalt tundma ning meie koostöö läheb tugevamaks. Ehk siis sain tõestust, et Nèra on sees ka järgmine kiirusekäik aga seda ma lihvin hetkel treeningutel, võistlustesse seda veel ei too. 
Kirja puhas rada, kiiruseks 4,97m/sec ja kohaks I 


Kokkuvõttes esimesed :) Juhhuuuuu, nii õnnelik! Mul on ikka üks tubli mudilane! 

Väga lahe võistlus, mõnusad rajad ja lahe seltskond! 
Aaaa aga ma sain kohtunikult ka lonksu kohvi oma puhaste radade eest!!! Kui aus olla siis minu suurim motivatsioon võistlustel olekski hea ja värske kohvilonks! Huvitav, kas mu kohvisõltuvus on juba ülepiiri läinud :D

No comments:

Post a Comment