Wednesday, September 16, 2015

10.9.2015 Viies koolitund, tarkused lisanduvad



Viies koolitund sujus meil väga hästi! Lõpuks ometi on lõppenud Nèra rünnakud kaasõpilaste suunas (võinoh, rünnakuks on seda palju nimetada, pigem klähvimised teiste koerte suunas).

Musternäide oli koera arengus kui panime ühele joonele koerad püsilamamisse ning Nèra kõrvale tuli yorki, keda ta eelmine tund otsustas läbi sõimata. Nèra sooritas perfektse püsilamamise, isegi siis kui yorki otsustas teda nuusutama tulla, ei teinud minu kuts sellest välja, vaid naelutas oma pilgu minu suunas ja lamas edasi. Super!



Seekord lisandus elementidesse parem/vasak käsklus ümber takistuste (2 takistust ühel joonel ja minu valssimise saatel sooritab koer mõlema pulga ümber kordamööda pöördeid)– uskumatu! Nèra teeb seda nagu vana proff, mitte ainumastki eksimust, vaid isegi väikse distantsi pealt saan ta saata ümber posti. Ainsaks takistuseks on rihm, mis järgi lohisedes takerdub postide taha – kodus tegin kahe slaalomi pulga vahel ja ta sooritus muutus veelgi paremaks. Ökonoomsed pööramised ning entusiastlik liikumine. Maiust andsid peale igat kümmet pööret. Kiirus on selline, mis ühele tulevasele agility koerale kohane – ülikiire ja motiveeritud.



Harjutasime rõngast hüppeid ja Nèral oli 0 eksimust. Vups ja vups hüppas läbi rõnga ning seda isegi päris piisava distantsilt suunamisega.

Kõrvalkõnnid ja kõrvalkõnnist lamama minekut on ilusad nagu alati, ainus, millega pean tegelema on tema lohakas lamamise asend.

Puuris püsimised ja puuri minekud on samuti väga head, paranemise ruumi on ainult puuris püsimise, pikema pausi ajal kipub koer puurist omaalgatuslikult väljuma (eks see ole kutsika kärsitus).



Ehk siis trikid/harjutused, mida Nèra oskab:

  • Ringid vasakule/paremale (käsklus – ringi)
  • Ringid vasakule/paremale kui esikäpad alusel (käsklus – trumm)
  • Kaheksad edasi tagasi (käsklus – kaheksa, tagurpidi minemisega suunan ta käega, seega ei hakka eraldi käsklust selle tarbeks mõtlema)
  • Tagurdamine (käsklus – tagasi. Ühe käe suunamisega)
  • Roomamine (käsklus – rooma)
  • Lamamisasendist ümber oma telje ringide tegemine (paremale ring käsklusega – põmm, vasakule ring käskluse – pööra)
  • 2on2off (käsklus – kaks-kaks ja otsi)
  • Otsi (käsklus – otsi)
  • Istu (püsiistumine max 1min – käsklus – oota)
  • Lama (püsilamamine max 1min – käsklus  - oota)
  • Kõrvalkõnd / kõrvale tulemine /kõrvalkõnnist lamamisse minemine / kõrvalkõnnis istumine ning püsilamamine/-istumine kui ise eemaldun koerast)
  • Palumine
  • Ümber 2e posti koera suunamine pöördele ja ise teen valsi (käsklus – paremale (kui näitan vasaku käega; käsklus – vasakule (kui ise näitan parema käega)
  • Lahti – keset kõige suuremat mänguhoogu laseb koer käskluse peale eseme lahti
  • Ei – nojah trennis võileiva peal toimib see ideaalselt (isegi kui koer jooksis minu juurde ja teepeale jäid võileivad, ei ampsanud ta neid), kuid muus elus selle käskluse toimime on selline 50% õnnestumisega
  • Palumine – koer istub ja esikäppadega palub (kuna kutsika kordinatsioon ei ole veel lõplikult välja arenenud siis esikäppadega toetub ta minu käele seda trikki sooritades)
  • Trepp – trepist ülesse ja allaminemine, kus koer võtab ühe trepiastme korraga ning teeb seda korrektselt (ilma käskluseta koer kippus tormama ning võttis mitu astet korraga. Käsklus – trepp ja kui alla siis – trepp alla)
  • maaslamama maiuse mitte võtmine kui ma seda keelan - maiust saab ainult minu käest ja minu lubava käskluse peale (käsklus - jah, võib)



Lähiajal on plaan õpetada:

  • Seinale ronimine tagakäppadega
  • Häbenemine
  • Minu kahe jala vahele tulemine
  • Kahe jala vaheletulemisele järgneb käppade asetus minu jalgadele ja tandemina kõndimine



Kui võib tekkida imestus, et miks põrgupäralt 3e kuulisele kutsikale nii palju asju vaja õpetada siis see kõik on tingitud ainult sellest, et vältida oma nahal teravaid kutsika hambaid. Absoluutselt igal päeval ja igal söögikorral käib meil väike trenn, et väikse mudilase aju väsitada.  Vastasel juhul on mul kodus väike monster, kes on hüperaktiivne ja kelle meelistegevuseks on minu käte puremine. Nojah käsklus „lahti“ toimib sellises olukorras ideaalselt aga mudilane on nii kaval, et ta hakkab seejärel minu kätt õrnalt-õrnalt hammustama ja siis vaatab mind kavala näoga, et millal ma ütlen „lahti“, et saaks jälle maiust. 
Mudilasest õige mudi kasvatamine käib täistuuridel :)

Väike video meie väiksest kodutrennist - selleks ajaks oli koer muidugi 2h juba Bertaga müranud, seejärel metsas 4h möllanud ning kõhu täissöönud.

No comments:

Post a Comment