Friday, September 25, 2015

24.9.15 seitsmes koolitund


Täna oli meil privaattund, sellises VIP staatuses seekord :)
Peale nina juures maiusega treeningute tegemisele olen samm-haaval hakanud rakendama meetodit, et koer töötab ka väikse distantsi pealt. Tänases tunnis sai seda rakendatud tagurdamise ja kõrvalkõnnil. Parem-vasakpöörete tegemisel olen seda juba rakendanud, seega see midagi uudset ei ole (märkus mulle endale, kui saadad parema käega siis ka parem jalg on eespool!).

Kõrvalkõnd oli väga ilus, isegi kui kätt sageli ta nina eest eemale võtsin ja lasin pikemalt töötada maiuseta, ei olnud sellest probleemi. Tagurdamine ei läinud nii hästi aga see jäigi pigem selliseks koduülesandeks.

Kõrvalkõnnist lamama minekul pidime tegema meetodit, kus koer lamab, mina eemaldun ning panen maiuse distantsile ning koer ei tohi seda haarata. Meie tiimi jaoks oli see käkitegu, sest Nèra teab, et maiuseid tohib haarata ainult minu käskluse peale, seega see harjutus õnnestus ilusasti. 

Asusime tunnelit harjutama. Oehh, mõnikord on mul koerast kahju, et tal nii rohmakas juht on. Esimesel tunnelisse suunamisel suunasin koera peadpidi tunneli ääre vastu, kuid tubli Nèra ukerdas sellest ummikust ennast välja ja läks ise tunnelisse. Olen positiivselt üllatunud kui hästi ta tunneleid võtab. Alustasime sirge tunneliga, kuid aina kõveramaks see kaar muutus ja lõpus sisenes koer pimedasse takistusse – mitte kordagi ei olnud hetke, kus ma märkaksin koera kimbatust, vaid tunnelisse sisenemine oli ilus ning sooritus kiire. 2 möödajooksu olid tingitud sellest, et ma ise konkreetselt suunasin koera tunnelist mööda. Mitte ühtegi tagasitulekut või märget, et koer ei tea, mida ta tegema peab. Super!

Tegime katset ka kiigega. Kiik oli stabiilses asendis, harjutasin kuidas ta ennast kitsal plangul kõrgel olles ennast tunneb. Üpris kiiresti jõudsime oma harjutamistega sellisesse staadiumisse, et koer sooritas kiike algusest alates ning suundus vapralt kiige lõppu. Totaalselt kartmatu sooritus, mul oli päris tegu, et koeraga ühes tempos püsida. Kõik kiige katsed olid perfektsed (!!!). Ja mis oluline, koer ise soovis kiike uuesti teha.

Kodused ülesanded:
* tagurdamine ainult häälkäskluse järgi
* kõrvalkõnni tegemine, minu käsi maiusega koera ninast päris kaugel
* koera lamamine kõrvalkõnnist – eemaldun ning liigun paremale-vasakule, koer jääb püsilamamisse
* endiselt harjutan parem-vasak pöördeid ümber takistuste, häälkäskluse ja väikse kehaasendiga suunamisega
* trumm käskluse rakendamine kui ise olen paigal aga koer teeb ringe iseseisvalt (trennis juba esimesel katsel see õnnestus, seega kodus peame oskusi lihvima)
* 2on2off – rakendan ka koera püsima jäämist (kontakti tegemine sirgjoones kiire liikumisega, kui mina olen koera ees ja kui mina olen koera kõrval)
* pean lihvima koera palli tagasitoomise oskusi, et vaikselt algust teha RC kontaktidega.

Nèra treeninguid analüüsides ning koera suhtumist töösse nähes on mul väga hea tunne sees! Mul on innukalt töötav ning väga kiiresti oskusi omandav koer. Ootan põnevusega kuidas hakkavad sujuma meie ag treeningud kui hakkame rajajuppe jooksma. Mind on ilmselt ootamas enda väga suured proovile panekud, kus iga viga saab lärmakalt koera poolt tähele pandud ning minu jooksu hakkab saatma koera kiljuv haukumine – oi kuidas see mulle meeldiks!


No comments:

Post a Comment