Monday, September 28, 2015

27.9.15 TAKO võistlused

Koht: TAKO/Maardu
Kohtunik: Inga Järv
Aeg: 27.9.2015



Peale välihooaega on alati kuidagi kurb sisehalli suunduda, see tähendab minu jaoks suve lõppu. Kuid mõned/mõnekümned kuud veel ootust ja saabub taas suvi, seega ei ole pikemaks kurvastuseks vajadust.

Ka väike Nèra sai esimese sisehalli võistluse kogemuse. Seekord oligi niimoodi, et tubli Berta sai tähelepanu ainult vahetult enne starti, võistlustules ja peale rada lõdvestusringi joostes. Kõik ülejäänud aeg oli Nèra puurist väljas ning tegi oma kutsikaasju, sotsialiseeris (aitäh kõikidele koera uudistajatele) ennast ning treenis kui koerad on ümberringi. Eilne sisehalli kogemus kutsikaga pani mind mõtlema ühele kriitilisele blogipostitusele, mille üks tuntud soome treener/ag võistleja/kohtunik tegi. Nimelt ta kritiseeris kõiki ag sportlasi, kes oma noorkoerad agility võistlustele kaasa veavad ning üritavad selle sagimise keskel koeraga trenni teha/mängida. Tema deklareeris, et enne 1..1,5aasta vanust koera ta trenniplatsidele ja ag võistlustele ei vea. Tol korral ma tükk aega mõtlesin, et mis halba küll see noorkoera kaasavedamine koeraüritustele võib teha. Välja ei mõelnud ja seega ongi kujunenud traditsiooniks, et seal kus olen mina/Berta on ka alati kaasas Nèra. Minuarust on ag võistlused ja treeningud ideaalne koht, kus noorkoer saab tutvuda oma tulevase eluga. Sealne lärmi, sagimise ja koerte/inimeste rohkus on väga heaks baasiks kutsikale, et ta saaks ennast tunda loomulikult erinevates olukordades. Minuarust võib keeruline olla leida koht, kus kutsikas teeb segamatult kõrvalkõndi, keskendudes ainult koerajuhile ning samal-ajal haugub kõrval teine koer, kolmas koer möödub meist lähedalt ja taamal on kohtuniku vile. Nojah, samas on igaühe enda otsus, millistel alustel ta oma sportkoera kasvatab, seega aktsepteerin kõiki teooriad ja vaatenurki. Mina lähtun enda põhimõtetest.

Nüüd Berta võistlustest.
Kuidagi ei suutnud Inga varasemaid radu meenutada aga etteruttavalt võin nüüd öelda, et mulle Inga rajad meeldivad. Parajad nipikad aga sellised, mis ei pärsi koera kiirust ja mida on mõnus joosta. Aitäh Ingale, heade radade eest! 


1 rada - ag
Õnneks Natalja osutas rada õppides paarile kohale, mida oleksin valesti jooksnud. Ilmselt enda planeeringuga oleksin enne slaalomit koera A-le ajanud.
Hea on joosta koeraga, kellega starti minnes tajud, et koer on motiveeritud, tahe joosta suur ning koer HAUGUB! Jesss! Oi kuidas mulle meeldib kui me lähme starti ja Berta röögib. Esimestest tõketest alates Berta spurtis ja seda kuni lõpuni välja, vahepeal kuulsin ka kuidas koer kiunus – muusika minu kõrvadele. Ca 1e sekundi kaotasin peale A-d kui pidin koera tõkkele saatma ja shveitsika tegema, jalg väändus all ja sekundmurdosa vältel käis peast läbi mõte, et deem nüüd väänan jala välja! Õnneks sain jalapinnaga taas maad toetama ning shveitsika asemel tegin mingi nikerduse, kuid koer läks õigesse kohta. Jama oli selles, et eelviimase tõkkena olnud poomi lõppu ei suutnud ma kontrollida ja sealt tuli ilus ülehüpe. Minu viga, sest ei teostanud kontakti kontrolli lõpuni.
Kiiruseks 4,24m/sec, 5kas ning 7s koht
Pole paha!

2 rada - ag
Taaskord tuli minuga rajale motiveeritud koer. A kontakt sai kontrollitud ning ekstra tähelepanu pöörasin kiigele, sest pidin seejärel tegema 90kraadise pöörde ning koera tunnelisse saatma. Otsustasin, et kui koer kiigel hakkan tasapisi tunneli pöördeks enda asendit sisse võtma aga ma ei arvestanud sellega, et kui liiga vara teen enda manöövri, tõmban koera sellega kiigest maha. No ja nii oligi, et keset kiike hüppas koer maha. Korra kaalusin, et mida edasi teha (ma ei teadnud, et enne telgjoont maha hüpatud kiik tuleb uuesti teha ja peale keskjoont maha hüpatud kiike ei pea uuesti tegema – mõlemal korral on 5kas) ja otsustasin, et korrigeerin koledat kiige sooritust (reegleid teadmata olin kindel, et saan dsq kirja ja saingi, sest Berta hüppas peale kiige telgjoont maha). Õnneks lõpus Natalja röökis, et ma sain dsq, tehku ma korraliku poomi kontakti. Seega poomikontakt sai ilus tehtud! Kui kiik välja arvata siis oli enne ja peale dsq-d rada perfektne! (ilmselt ka selle raja kiirus oleks üle ca 4m/sec olnud)

3 rada - hy
Rada algas mõnusa tunneli lõksuga! Oleksin ise enesekindlam olnud, oleksin koera kiiremini neid manöövreid tegema saanud aga see on oleks oleks oleks! Olen väga rahul enda juhtimisega, sest enda arvates suutsin ülejäänud raja osas kõik koera trajektoorid ökonoomsed hoida ning olin ka ise kiire.
Kiirus 4,25m/sec ja 4s koht
Selle raja videot oleksin väga näha soovinud. Peaks ikka endale kaamera ostma.

Kokkuvõttes, rajad olid head joostavad ning eriline nauding on võistelda koeraga, kelle silmis tuluke põleb ning kes on motiveeritud. Soovin, et ükspäev saabub ka see võistlus, kus suudan kontakte kontrollida ning tulemuseks on mitu ag rada 0 tulemusega.

Olen väga rahul enda ja koera sooritusega!

Laupäeval kui Berta koju jäi, otsustas Nèra jalutuskäigul kõik Berta kivid vallutada

Selline mürgel käis võistluspäeva hommikul:

No comments:

Post a Comment