Friday, December 4, 2015

Kodutrenni progress


Halogeenlambi valguses on meie kodutrennid õues päris edukad olnud. Rõõm on näha motiveerituse sädet koerasilmades, kes läheb momentaalset „käima“ kuid temas säilib ikka see normaalsuse piir, kus koer fikseerib ja täidab minu korraldusi.

Sellel nädalal olen panustanud „seljaga eestlõikamise“ tehnikasse. Viimastel päevadel lisasin kombosse veel ka järgmise tõkke, et koera kiirus kasvaks/säiliks + stardi püsivus. Nèra kiirus on super ning jõudsin vana tõdemuseni, et mida kiiremini oma suurt kere liigutan, seda nobedam on koer (üllatus, üllatus, eksju!).
Kuidagi ei suuda oma tehnikat lihvida selleni, et suudaks igakord fikseerida, kas koer tegi hüppe või mitte, seega leiutasin peeglisüsteemi, kus ma peeglist näen koera tegevust (ise arvan, et see ei ole hea lahendus, sest ma peaks ikka iseseisvalt nägema, mida koer teeb).

Eile hommikul avastasin, et minu 2e poomipikkusega latt RC harjutamiseks ei ole ikka õige lahendus. Hakkasin koeraga kaasa jooksma (varem jäin lati algusesse) ja avastasin, et ca 50% juhtudel hüppab ta kontaktpinnast üle. Seega nüüd harjutan poole poomilati pikkusel – keset konstruktsiooni jääb koer püsivusega istuma, ise liigun ettepoole ja palli viskamisega annan koerale stardikäskluse. Sellega saavutasin tulemuse, et ca 90% juhtudel koer teeb ilusad kontaktid ning kiirus on endiselt väga ilus.
Nüüd jääb üle loota, et ühel päeval on meie talve-suve ilmad piisavalt kuivad, et saaksin poomilati ära värvida ning kontaktpinna jooned ära märgistada.

Nädalavahetusel alustan kodus slaalomi trenni, seni ei ole raatsinud mururikkumisega algust teha (peaks juba aegsasti muruseemet kevadeks varuma hakkama :)).

Minu käest on küsitud, miks ma Nèraga nii palju kodus trenni teen, nii banaalselt kui see ei kõla on peamiseks põhjuseks see, et koer õhtuks väsinud oleks. Jep, väsinud mudi on hea mudi. Kui ma tema ajukest igal õhtul ei väsitaks siis peaksin kuulama kuidas ta häälega Bertat karjatab, närib midagi ja/või otsib pidevalt tähelepanu.
No ja lisaks on kodutrennide eesmärk koera ja minu koostööd parendada/kinnistada, endiselt ei usu ma sellesse, et korra nädalas treenides kinnistuks noorele koerale erinevad tehnikad.
Ahh, mis ma ikka seletan, tõde on see, et ma lihtsalt naudin sellega koeraga neid treeninghetki!


Üks kliendiüritus nõudis, et ma hiliste öötundideni tööl oleksin ja meie ladu rokkkontserdiks ette valmistaksin. Loomulikult olid koerad kaasas, et uusi kohti avastada ning pättusi teha.

Berta avastas, et kui ta vagusi kärul on, saab maiust
....no ja käru peal ta enamuse ajast veetiski
Kus on koer?
Nèra järgis Berta eeskuju, kuid tema närviline kehahoiak näitas, et tal ei ole hea olla

Nèra oli veits umbusklik toimetavate inimeste suhtes

No comments:

Post a Comment