Tuesday, December 22, 2015

Mudilase treeningpäevik


Nèra võimekus ja minu oskus teda aeg-ajalt ilusasti juhtida, paneb mind endiselt väga hämmastuma!
Soojenduseks tegin out-eestlõikamisi, mille sooritusele sain treeneri heakskiidu, vasak-parempöörded olid päris ilusad ning saime kiita slaalomi soorituste eest (4 veatut sooritust, arvestades, et päris läheduses oli üks mudilasest huvituv taks).

Seekord olid lühikesed tehnilised rajalõigud. Ega eestlõikamistes, valssides ja punumistes midagi keerulist ole aga kui su juhitav on hüpperkiire entusiastlik klähviv tegelane siis paneb kerge sabina sisse ikka. Kiirusel valsside tegemisel on mul sees pidev kartus, et äkki koperdub mudilane mu jalgadesse ja teen talle haiget (kuigi isegi ligilähedast olukorda ei ole olnud) ning eestlõikamistel kaotan ta aeg-ajalt silmist ja siis ma kardan, et avastan ta olukorras, kus ma ta peale astun (ka selle kartuse ligilähedast olukorda ei ole olnud aga kardan ikka).

Ise olin õnnelik, et mul õnnestus käsklusega „parem“ ja „vasak“ mudilase tagasipöörde kaared väga väikseks lihvida ning kiiruse pealt valsi tegemine ning suht sirgjoonel olnud tõkkesse saatmine õnnestus igakord (ühe soorituse eest saime veel ekstra kiita, sest koer ei teinud ühtegi üleliigset kaart). No ja see on mega kuidas mu väike mudilane kiunudes tunnelisse kimab (igakord kardan, et ta lööb pea tunneliserva ära – taaskord minu fantaasiavili, sellest nii ei ole kunagi juhtunud) ning sealt välja tormab.
 
Lõpus tegime veel ekstra tehnilist hüppetakistusega rada, kus oluline oli minu õigeaegsed käsklused ja nii vahva oli näha kuidas „parem“ ja „vasak“ käsklused koera suunasid. Sooritusi vürtsitas päris läheduses kostuv/nähtav saluut, mudilast see ei häirinud. Kuid samas see ei häirinud ühtegi koera, kuigi omanikud väitasid, et kodus nad hirmasti kardavad (ilmselt omaniku teistsugune käitumine on võtmesõnaks)
Seff! Oi kui äge on mudilasega joosta.

Minu 7 kuune mudilane on asjalikumaks muutunud ning trennides on näha, et koer töötab peaga ning minu käe suunamised on talle juhised kuhu liikuda (enam ei toimu väga palju takistustest mööda jookse)

Ahjaa see oli ka päris vahva tõdeda, et kui me sisehalli kiike harjutama läksime siis kiigeruumi sisenemisel oli meie ees tunnel ja selle asemel, et minuga koos kiige juurde suunduda, otsustas mudilane, et kui tunnel siis tunnel ja jooksis otse tunnelisse. Kuna käisin saalis natukene ka ringi (otsisin kiigeruumi lülitit) ning möödusin tunnelist mitmeid kordi, otsustas Néra igakord, et tunnelit tuleb sooritada (muidugi hakkasin talle sellekohaseid käsklusi ennetavalt andma, sest ma ei tahaks, et koeras kinnistuks takistuste omapäi tegemise tahe).
 
Nädala kokkuvõtte video Nèra RC harjutamisest (ps. videos jookseb koer kivipinnasele aga tänasest olen kivipinnasele vaiba pannud, säästmaks kutsika liigeseid).

No comments:

Post a Comment